خبرخوب| وقتی پزشکان ایرانی امین خارجی‌ها می‌شوند

اقتصاد ایران: «از لذائذ دنیوی نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و خواهش‌های دل را از راه‌های مشروع برآورید، مراقبت کنید که در این کار به مردانگی و شرافت شما آسیب نرسد و دچار اسراف و تندروی نشوید. تفریح و سرگرمی‌های لذت‌بخش، شما را در اداره زندگی یاری می‌کند و با کمک آن، بهتر در امور دنیوی خویش موفق خواهید شد.»

گروه خبرخوب- مدت هاست به ترفندهای مختلف برایتان از خوبی‌ها و خوب دیدن می‌گوییم و اینکه چطور با همین کار ساده می‌توانیم تمام انرژی‌های مثبت کائنات را به سمت خودمان جذب کنیم و بهترین‌ها را برای زندگیمان رقم بزنیم اما در تکمیل همه این‌ها و در آستانه ولادت امام رضا (ع) می‌خواهیم وام بگیریم از روایتی به نقل از این امام بزرگوار که توصیه هایشان، راهبردی مهم در زندگی همه ماست. ایشان می‌فرمایند: «از لذائذ دنیوی نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و خواهش‌های دل را از راه‌های مشروع برآورید، مراقبت کنید که در این کار به مردانگی و شرافت شما آسیب نرسد و دچار اسراف و تندروی نشوید. تفریح و سرگرمی‌های لذت‌بخش، شما را در اداره زندگی یاری می‌کند و با کمک آن، بهتر در امور دنیوی خویش موفق خواهید شد.» 

بله به زبان ساده می‌توان گفت که ایشان همه پیروانشان را دعوت به شادی و شاد زیستن کرده اند، پس چه خوب است که فرمان را به این سمت بچرخانیم تا ثمرات درخشان آن را در جریان زندگی‌هایمان لمس کنیم. حالا هم لطفا آماده باشید برای خواندن یک بسته خبری دیگر از خوب‌های ایران. 

 


استقبال بیماران خارجی از حضور در ایران جهت درمان

تبحر پزشکان ایرانی و جذب بیماران خارجی 

ما در کشورمان دورانی را گذرانده‌ایم که وقتی حرف از یک عمل جراحی و یا درمان خاص به میان می‌آمد، نه تنها اطرافیان بلکه خود کادر پزشکی هم به سبب نبود تخصص و تجهیزات لازم، درمان در خارج کشور را پیشنهاد می‌کردند که خب چنین امکانی برای بیشتر مردم مهیا نبود اما خوشبختانه امروز شرایط کاملا متفاوت است و با افتخار باید بگوییم آنقدر در علم پزشکی پیشرفت کرده و حرف برای گفتن داریم که می‌توانیم با خیال راحت به پزشکان خودمان اعتماد کنیم و دیگر وابسته به درمان در خارج از ایران نباشیم. تازه این تمام داستان نیست و جامعه پزشکی ما به سطحی از تخصص رسیده که نه تنها می‌تواند پاسخگوی بیماران داخل باشد، بلکه توانایی درمان بیمارانی از خارج از کشور را هم دارد. 

خبر رسیده که سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی یا به قول وزیر بهداشت، گردشگران سلامت که بیشتر آن‌ها از کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان، ترکیه، هند، ارمنستان، ترکمنستان، لبنان و تاجیکستان بوده اند، در ایران تحت درمان قرار گرفته اند؛ آن هم درمان‌هایی در سطوح بالای  زنان و زایمان، جراحی چشم، ارتوپدی، جراحی زیبایی، بیماری‌های قلب و عروق، اورولوژی، درمان‌های طبی غیر ضروری، جراحی عمومی، سرطان‌ها و تروما که نیازمند تخصص بالایی است و پزشکان ما به شایستگی هرچه تمام از پس آن برآمده اند. 

 


بومی سازی دستگاه اکسیژن نوزادان 

دستگاه اکسیژن ساز نوزادان و بازهم دانش بنیان‌ها

حالا که حرف از پتانسیل و توانمندی ایرانی‌ها در دانش پزشکی شد، بگذارید خبرخوب دیگری هم برایتان بگوییم تا وقتی مدعی می‌شویم ایران در همه حوزه‌های پزشکی، پیشرفت فوق العاده‌ای داشته و حتی در زمینه تجهیزات پزشکی نیز به فناوری بسیاری دست یافته، سندی بر ادعای خود داشته باشیم، هرچند که بسته خبر خوب ما همواره حامل خبرهای خوبی از دانش بنیان‌ها به ویژه در علوم پزشکی است و حتما که شما نیز همواره آن‌ها را خوانده اید. به هرحال این بار می‌خواهیم خبر از تولید دستگاه اکسیژن ساز (ترکیب کننده هوا و اکسیژن) برای نوزادان زودرس بدهیم. شاید به عنوان پدر ومادری با نوزاد زودرس، سر و کارتان به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و دستگاه‌های اکسیژن ساز افتاده باشد و شاید هم خیلی در این زمینه تخصص نداشته باشید اما قطعا از شنیدن چنین خبری که می‌تواند وابستگی‌مان به خارجی‌ها را کم کرده و ما را در این زمینه نیز به خودکفایی برساند، خوشحال می‌شوید؛ پس بشنوید از جزییات خبر. 

به گفته مدیران شرکتی دانش بنیان، دستگاه ترکیب کننده هوا و اکسیژن می‌تواند اکسیژن نوزادان زودرس با خلوص موردنیاز را تامین کند. دستگاهی که تا پیش از این از کشورهای آلمان و آمریکا وارد می‌شد اما حالا تولید صفر تا صد آن توسط شرکتی دانش بنیان انجام می‌شود و ۳۰ درصد ارزان‌تر از ارزان‌ترین نمونه مشابه خارجی دراختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد. این دستگاه به لحاظ کیفی می‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کرده و حتی با آب و هوای بومی ایران نیز سازگاری داشته باشد. لطفا به پاس این اخبار خوب پزشکی، دعای خیر فراموش نشود. 


مدال آوری خواهر و برادر تیرانداز در جام جهانی قزاقستان

مهر خواهر و برادری با طعم برنز جهانی 

این روزها به برکت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، بارها با واژه مهر خواهر و برادری مواجه شده و از این پیوند دوست داشتنی، سرکیف آمده ایم. چه بساکه الان هم می‌خواهیم یک خبرخوب خواهر و برادری برایتان بگوییم؛ از دنیای ورزش و رشته تیراندازی که مورد تاکید بزرگان دین است و حتما شنیدنش به خصوص در این ایام مبارک، باعث خوشحالی است و افتخار. 

خبر از این قرار است: «تیم تراپ میکس کشورمان صاحب مدال برنز جام جهانی تیراندازی اهداف پروازی در قزاقستان شد.» اینکه نمایندگانی از کشورمان بازهم توانسته‌اند افتخار بیافرینند و نام ایران را سر زبان‌ها بیندازند، به جای خود اما این خبر وقتی جذاب‌تر می‌شود که بشنوید این تیم افتخارآمیز دونفره، متشکل از خواهر و برادری تیرانداز به نام مرضیه و محمدحسین پرورش نیا هستند و مدال ارزشمندشان نه تنها نشان از توانمندی ورزشی آن‌ها دارد، بلکه نمادی از وحدت اعضای یک خانواده است. وحدتی که می‌تواند الگویی برای همه خواهر و برادرها باشد و راهی برای کسب بهترین‌ها در تمام مراحل زندگی…


جمعیت امام رضایی ها به نیازمندان و محرومان خدمت رسانی می کنند

این خانه هم برای تو…

اینکه تمام سرمایه یک عمر کارکرد خود را به یکباره صرف امور خیریه کنی، قطعا دل بزرگی می‌خواهد و کار هرکسی نیست اما واقعا هستند افراد خیری که در این مسیر قدم برمی دارند و همه را متحیر می‌کنند. نمونه‌اش یک بانوی تهرانی است که همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)، آپارتمان خود واقع در محله شمیران نو که حاصل سال‌ها خدمت و دسترنج بازنشستگی خود بوده را برای کارهای عام المنفعه به جمعیت امام رضایی‌ها اهدا کرده تا هم دردی از نیازمندان دوا کند و هم برای خود خانه‌ای بسازد در دل بهشت. 

همچنین خوب است بدانید که نهضت هبه املاک جهت پیشبرد اهداف خیرخواهانه جمعیت امام رضایی ها، پیش از این توسط خیرینی از شهرهای اهواز، اصفهان و تهران، آغاز شده بود. اقدام ارزشمندی که نشان از معرفت و کرامت دوستداران علی بن موسی الرضا (ع) دارد و باور به ۱۹۴ آیه‌ای که خداوند در آن‌ها به احسان و انفاق و مشتقات آن اشاره کرده است! 

شادیم و از شادی ابایی نداریم! 

متاسفانه آن‌هایی که همیشه دنبال بهانه هستند تا ما و اعتقاداتمان را زیرسوال ببرند، معمولا نگاه خوبی به ایام عزاداری و فلسفه وجودیش ندارند و دین اسلام و حکومت را متهم می‌کنند به پس زدن شادی و درآغوش گرفتن غم و غصه اما چقدر خوشحالیم و سربلند از اینکه متولیان فرهنگی کشورمان، چندسالی است با تلاشی مضاعف دست به کار شده‌اند تا رنگ و بویی متفاوت به ولادت ائمه اطهار و اعیاد مذهبی ببخشند و نشان دهند که جشن و شادی، جایگاه ویژه‌ای نزد اسلام و مسلمانان دارد. چه بساکه هریک از این جشن‌ها نیز به نوبه خود، کلاس درسی هستند در شناخت و نهادینه شدن نام و رسالت ائمه اطهار به فرزندان این مرز و بوم. درست مثل همین دهه کرامت که امسال به شکل ویژه‌ای با جشن‌هایی هدفمند همراه است و شادی را به جامعه تزریق می‌کند؛ با این تفاسیر لطفا بیایید فرصت را غنیمت بدانیم و اگر دور و برمان، خبری از جشن و مولودی است، خودمان را از آن محروم نکنیم و یادمان باشد که شاد بودن، توصیه آقا علی بن موسی الرضا (ع) است و بسیاری از اولیای خدا.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ