آخرین خبرها از برخی مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، جزئیات و آخرین خبرها از برخی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان را تشریح کرد.

سمانه حسن پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهور به لرستان، اظهار داشت: شروع تخصیص‌های نقدی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بعد از سفر رئیس جمهور بود.

۱۸۰ مصوبه سفر اول رئیس جمهور به لرستان

وی با بیان اینکه قبل از این سفر سازماندهی چهار ماهه صورت گرفت تا استان بتواند عمده مشکلات خود را در قالب سفر بیاورد و مصوبات مختلف را بگیرد، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، دو مورد از پروژه‌های جا مانده از سفر را به مجموع مصوبات و پروژه‌های سفر رئیس جمهور اضافه کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، بیان داشت: این دو شامل احداث کارگاه فرودگاه خرم آباد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و دیگری احداث پل «بلیلوند» با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان بود که تخصیص اعتبار این دو هم نقدی بود و به استان ابلاغ شد.

حسن پور در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ مصوبه در سفر رئیس جمهور به لرستان در نظر گرفته شد، افزود: از این تعداد، ۱۳۴ مورد مصوبات عمرانی در حوزه‌های راه، بیمارستان، سد و… بودند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین ۴۶ مورد از این مصوبات، اقتصادی و سرمایه گذاری بودند، بیان داشت: این مصوبات اقتصادی، زیر مصوبات زیادی داشتند.

چه میزان از اعتبارات اختصاص پیدا کرد؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، مجموع اعتبارات مصوب طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ که قرار شد به استان پرداخت شود را شش هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم تا کنون سه هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

حسن پور، ادامه داد: این عدد علاوه بر اعتبارات تهاتر نفر که ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت پادگان جدید سپاه و ۱۹۰ میلیارد تومانی از محل تهاتر نفت برای راه آهن خرم آباد بوده، است.

وی با بیان اینکه همچنین علاوه بر این، ۱.۲۰۰ میلیارد دلاری برای احداث راه آهن به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

چه میزان تسهیلات ابلاغ شد؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه اینها پروژه‌های عمده و عمرانی بودند که دستور رئیس جمهور را برای اجرا داشتند، بیان داشت: همچنین از حیث اقتصادی، ۱۰ هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان و ۳۴۰ میلیون یورو، تسهیلات برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون چهار هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان و همچنین ۱۴۴ میلیون یورو سرمایه گذاری اقتصادی از جنس تسهیلات طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به استان ابلاغ شده است.

حسن پور، گفت: این اعداد، عملکرد سفر رئیس جمهور به لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ است و فعلاً عملکردهای امسال جمع آوری نشده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یکی از مشکلات عمده کشور و تبع استان لرستان الان جذب سرمایه است، تصریح کرد: در این راستا اعتباراتی که وارد استان شده به نوعی جذب سرمایه است.

جزئیات برخی از پروژه‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۶ مورد از طرح‌های عمرانی سفر رئیس جمهور تا انتهای سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیدند، بیان داشت: برق رسانی به ۲۱ روستا، گاز رسانی به ۱۱۳ روستا، تکمیل تعدادی مدرسه و… از جمله این طرح‌ها بوده است.

حسن پور با اشاره به اینکه یک سری پروژه هم داریم که پیشرفت آنها قابل توجه است، تصریح کرد: این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام نشده اند، اما به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده اند.

وی، گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس، تکمیل استخر شنا چگنی، پل «بلیلوند»، تکمیل سد «مروک»، ساختمان سد «حوضیان»، آبگیری سد «کمندان»، آبرسانی به ازنا، استادیوم «چغابهرام» دورود، شبکه آبیاری سد «حوضیان»، کمک برای تکمیل مجتمع توانبخشی و… از جمله این پروژه‌ها بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های با پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصد، عنوان کرد: باند دوم جاده خرم آباد- کوهدشت، ۱۰ کیلومتر از باند دوم جاده ازنا- شازند، احداث قسمت‌های از کریدور غرب، ساختمان پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری، تکمیل و تجهیز ایستگاه هواشناسی استان و… نیز از جمله این پروژه‌ها هستند که تا پایان برنامه ریزی سفر به افتتاح خواهند رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ