توسعه صنایع جوار معدنی تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست محیطی

اقتصاد ایران: یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، اساس توسعه صنایع جوار معدنی را تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست محیطی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی زاده در نشست بررسی اجرایی شدن طرح‌های نیروگاه و تولید ورق شرکت معدنی و صنعتی یکی از واحدهای بزرگ معدنی و صنعتی استان، راهبرد سنگ تا قطعه از برنامه‌های جدی استان است و حلقه‌های انتهایی فولاد همچون ورق، بستر و نیاز مبرم برای حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی در برنامه تحولی یزدِ نوین است.

وی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده استان تولید ورق است، افزود: در حال حاضر در تامین ورق برای بنگاه‌های قطعه‌سازی و ماشین‌سازی دچار مشکل هستیم.

دهقانی‌زاده یادآور شد: در فصل نوین مدیریت استان این مهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و معتقدیم کشور به مرحله‌ای رسیده که می توان از خام فروشی جلوگیری کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در کشور و به تبع آن در استان، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم و اصلی نظام توسعه سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور، سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است تا رشد ۸ درصدی محقق شود.

دهقانی زاده با بیان اینکه مسیر مهار تورم از رشد تولید بوده و اگر تولید در کشور شکل بگیرد، به طور قطع بخش عمده‌ای از تورم مهار خواهد شد، افزود: این اتفاق نیازمند عزم راسخی است تا با ایجاد فضای مناسب، حداقل سرمایه‌گذاری‌هایی که کشور می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند از دست نرود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با توجه به اینکه استان یزد به نرخ بیکاری طبیعی مردان دست پیدا کرده است، از دغدغه استان برای وضعیت بیکاری قشر تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته‌ای سخن گفت که حاضر نیست هر شغلی را بپذیرد.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه استان یزد نیازمند مشاغلی از جنس دانش و فناوری و متفاوت از مشاغل سخت یدی است، اظهار داشت: قطعا این نیاز در حلقه‌های انتهایی فعالیت‌ها پیدا خواهد شد از اینرو حرکت به سوی تکمیل زنجیره‌های ارزش صنعت و معدن می‌تواند راهی برای حل مشکل دانش‌آموختگان در استان باشد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد خواستار محیط ‌زیست انسانی سالم و به دور از دغدغه برای شهروندان شد و توسعه پایدار را حق تمامی نسل‌ها دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار ارزیابی آثار محیط‌زیستی طرح‌ها است.

دهقانی‌زاده بر همین اساس توسعه صنایع جوار معدنی را تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست محیطی معرفی کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص احداث واحد ورق شرکت چادرملو پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نیازمند انجام ارزیابی‌های زیست محیطی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ