درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه حائل در خاک روسیه

اقتصاد ایران: یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری اوکراین خواستار ایجاد منطقه حائل عاری از سلاح در داخل خاک روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌المللی خبرگزاری فارس، «میخایلو پودولیاک»، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین در توئیتر پیشنهاد داد، یک منطقه حائل عاری از سلاح به طول 100 تا 120 کیلومتر در داخل خاک روسیه نزدیک مرز با اوکراین در قالب توافق دوران پس از جنگ ایجاد شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام اوکراینی در توئیتر ادعا کرد، برقراری این منطقه برای محافظت از مناطق اوکراین دربرابر حملات روسیه ضرورت دارد.

پودولیاک که کشورش در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه در آن، دست کم بیست درصد از خاک خود را از دست داده با متهم کردن مسکو به «تجاوزگری» مدعی شد: «باید موضوع اصلی توافق دوران پس از جنگ اوکراین ایجاد تدابیر حراستی به منظور اجتناب از تکرار تجاوزگری در آینده باشد.»

اوکراین در حالی روسیه را متهم به «تجاوزگری» کرده که حامیان غربی کی‌یف با ادامه و تشدید موج ارسال کمک‌های تسلیحاتی تحریک‌آمیز به این کشور به آتش جنگ هر چه بیشتر دامن زده‌اند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین این ادعای خود را بعد از آن مطرح کرد که فرماندار منطقه بلگورود روسیه، از مناطق هم مرز با اوکراین، در یک سخنرانی تلویزیونی خواستار الحاق منطقه «خارکیف» اوکراین به روسیه با هدف متوقف کردن بمباران‌های فرامرزی شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، روسیه از تشدید حملات پهپادی و خرابکارانه اوکراین علیه اهداف در داخل روسیه در ضمن تدارک برای یک ضدحمله خبر داده است. کی‌یف ادعا کرده به سمت اهداف در خاک روسیه شلیک نکرده و تنها در حال دفاع از خاک خود است.

پودولیاک نوشت: «به منظور تضمین ایمنی ساکنان چند منطقه خط مقدمی اوکراین، لازم است منطقه‌ای عاری از سلاح به طول 100 تا 120 کیلومتر در خاک جمهوری‌های بلگورود، بریانسک، کورسک و روستوف اجرا شود.»

پودولیاک همچنین خواستار آن شد که نیروهای بین‌المللی در این منطقه عاری از سلاح به منظور حفظ کنترل حضور داشته باشند.

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند.

اتهام‌زنی‌های اوکراین و متحدانش علیه روسیه در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا و کشورهای غربی در سالهای گذشته منافع امنیتی روسیه و درخواست این کشور برای عدم توسعه‌طلبی ائتلاف نظامی ناتو را نادیده گرفته و بر طبل خصومت با مسکو با اعمال تحریم و حمایت تمام عیار از مخالفان این کشور از جمله در اوکراین کوبیده‌اند.

پایان پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ