تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک اقتصاد نوین :

تجمع اعتراضی جوانان جویای کار مقابل بانک اقتصاد نوین مرکز خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: جمعی از مردم خراسان جنوبی در اعتراض به پرداخت نشدن تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک اقتصاد نوین در خراسان جنوبی مقابل ساختمان مرکزی این بانک در بیرجند تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امروز و روز گذشته جمعی از مردم خراسان جنوبی در اعتراض به پرداخت نشدن تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک اقتصاد نوین در خراسان جنوبی مقابل ساختمان مرکزی این بانک در بیرجند تجمع کردند.

تجمع کنندگان گلایه‌شان از مدیران بانک اقتصاد نوین این بود که چرا از منابع استان استفاده کردید اما به جوانان جویای کار تسهیلاتی ندادید.

مسؤولان بانک پاسخ درستی به تجمع کنندگان معترض ندادند و فقط به این پاسخ اکتفا کردند که پیگیر کار هستیم.

بنابراین گزارش، سوم خرداد ماه جاری جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه هماهنگی برای تسریع در پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند«ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهارداشت: بانک‌های پارسیان، ملل، صادرات، سپه، ملت و آینده در این زمینه تا حدودی عملکرد خوبی داشته‌اند و متأسفانه علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته بانک‌های اقتصاد نوین و رسالت تاکنون از محل این تسهیلات هیچ پرداختی نداشته‌اند.

وی با انتقاد از پرداخت نشدن هیچ گونه تسهیلاتی از محل جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته توسط بانک رسالت و اقتصاد نوین، اظهارداشت: جای سؤال است که سپرده‌ های مردم استان به کجا می رود که از این محل در خراسان جنوبی هیچ تسهیلاتی تاکنون پرداخت نشده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مصوبات و آیین‌نامه‌های اداری علاوه بر جایگاه قانونی برای پیگیری، حرمت اداری هم دارد و وقتی در سطح کلان کشور آیین‌ نامه‌ای با حضور مسئولان ارشد اقتصادی بسته می‌شود و سهم پرداخت تسهیلات برای هر بانک‌ مشخص می گردد، پرداخت این تسهیلات در استان‌ها به عنوان یک تکلیف اداری وظیفه بانک‌های متولی است.

به گفته وی متأسفانه بانک‌های رسالت و اقتصاد نوین حرمت این آیین نامه‌ها را نگه نداشته و پیگیری‌های لازم را انجام نداده اند لذا سهم آنها در پرداخت تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ استان، صفر است.

وی از بانک های متولی خواست که روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را تسهیل کنند و همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ