کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی در حوزه بالا دست حبله رود

اقتصاد ایران: گرمسار- فرماندار گرمسار با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی در بالادست حبله رود گفت: تا حصول نتیجه، پیگیر حق آبه مردم گرمسار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خانی شامگاه دوشنبه در نشستی با اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گرمسار که با حضور نمایندگان کشاورزان این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیری نزولات جوی در طی یک سال گذشته در منطقه بالادست حبله رود، تا حصول نتیجه پیگیر حقابه مردم این شهرستان خواهیم بود و در این راستا خواستار برخورد جدی با متخلفان احتمالی هستیم.

وی با اشاره به مدل‌های میانگین بلند مدت بارش‌ها بیان کرد: به دلیل کاهش حدود ۶۰ درصدی نزولات جوی ضرورت برنامه‌ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

فرماندار گرمسار با تاکید بر اینکه تأمین آب کشاورزی از منابع کمکی، متعلق به چاه‌های آب در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، بر اساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان در حال انجام است، تصریح کرد: متوسط دبی ورودی به سد گرمسار در سه ماهه اول سال قبل برابر با ۴.۸ مترمکعب بود که این عدد با کاهش ۶۰ درصدی در سال جاری به ۱.۶ متر مکعب کاهش یافته است.

خانی با بیان اینکه تأمین آب شرب شهرهای گرمسار و ایوانکی و قلع و قمع و آزاد سازی تصرفات غیر مجاز در بستر حبله رود از اهمیت ویژه‌ای در شرایط حساس کنونی برخوردار است، یادآور شد: همزمان با اوج مصرف آب شرب در ماه‌های آتی، حفظ چهار میلیون متر مکعب آب در دسترس مخزن جهت اطمینان بخشی برای تأمین آب شرب پایدار، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در جلسه شورای تأمین شهرستان، ۱۴ مصوبه با موضوع پیگیری حقوق مردم شهرستان از حقابه حبله رود خطاب به ادارت خدمات رسان برای تسریع در عملکرد، تصویب شد.

فرماندار گرمسار در ادامه با اشاره به دستور رئیس شورای حفاظت از منابع آب گرمسار مبنی بر نصب دریچه‌های کنترل دبی در مسیرهای توزیع آب، گفت: با حمایت و مساعدت فراجا، علاوه بر نظارت کامل بر مسیر حبله رود، تعدادی از رانندگان تانکر و برداشت کنندگان غیر مجاز آب پس از اخطارهای قانونی، بازداشت و به مراجع قانونی معرفی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ