بیت المال در پایاب سد خداآفرین به تاراج رفته است

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: منابع بیت المال در پروژه پایاب سد خداآفرین به تاراج رفته و غارت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز احمدی عصر دوشنبه در نخستین جشنواره «هشت فرمانده مبارزه با مفاسد اقتصادی» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما قدردان تلاش رئیس جمهور هستیم که اجازه نداد فساد بزرگی در کشت و صنعت مغان شکل گرفته و این سرمایه عظیم به تاراج برود.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۲ دهه فرمان هشت ماده‌ای امام خامنه‌ای که از لحاظ محتوا غنا و ارزش بسیار بالایی دارد در اوج مظلومیت واقع شده و کمتر توجهی به اصول و مفاد این فرمان هشت ماده‌ای شده است.

معاون اسبق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تبریک آزادسازی کشت و صنعت مغان از ورود به مرحله تاراج بخش خصوصی گفت: در کنار آزادسازی کشت و صنعت مغان، بهره وری این مجموعه مورد غفلت قرار گرفته و مشخص نیست بهره وری کشت و صنعت مغان در شرایط کنونی در چه وضعیتی است.

احمدی افزود: یک بخش از دستور رئیس جمهور در بازگرداندن کشت و صنعت مغان به دامن سرسبز شمال استان اجرایی و عملیاتی شده اما بخش دیگر آن به دلایل مختلف به ویژه ضعف دستگاه‌های نظارتی هنوز معطل مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند تا گزارشی از بهره وری کشت و صنعت مغان ارائه شده تا امیدواری در این حوزه بیشتر باشد.

احمدی به پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با نگاه تحولی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود با یک میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی با فرمان رهبر معظم انقلاب تحولی عظیم در این منطقه شکل بگیرد اما این مگاپروژه به تاراج و غارت بیت المال منجر شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان امر و دستگاه‌های نظارتی نظیر دیوان محاسبات، اطلاعات، نمایندگان مجلس و سایر نهادهای نظارتی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیستند و گزارشی را از روند اجرایی پایاب سد خداآفرین به مردم ارائه نمی‌کنند.

احمدی بیان کرد: کانال ۹۰ کیلومتری این مسیر که یک سرمایه گذاری هنگفت به شمار می‌رود، در مسیر تاراج قرار گرفته و بسیاری از تجهیزات و امکانات این پروژه نابود شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید مسئولانی که در این حوزه ترک فعل کرده و پول بیت المال را به هدر داده اند، به مراجع قضائی معرفی شده و برخورد قاطع با این افراد انجام شود.

معاون اسبق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: امیدواریم در شرایط کنونی قوه قضائیه به وظیفه خطیر خود عمل کرده و افرادی که همچون اختاپوس در این استان سرمایه‌های ملی را به غارت می‌دهند، برخورد قانونی و جدی انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ