پیشرفت کشور را معطل مذاکرات هسته‌ای نکردیم

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: پیشرفت کشور در حال حاضر معطل مذاکرات هسته ای نمانده بلکه فعالیت های هسته ای مناسبی را در چارچوب قوانین جهانی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر دوشنبه در پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: گفت‌وگوهای هسته‌ای از دوران اصلاحات آغاز شد و در دوره بعدی نیز برای دفاع از حقوق ملت به شکل واقع‌بینانه و حقیقی ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در مقطعی این گفت‌وگوها به بن بست رسید که رئیس جمهور سابق در خاطرات خود به این موضوع اشاره کرده اما در دولت نهم و دهم ما سعی کردیم این گفت‌وگوها را به پیش برده و در کنار آن از حق و حقوق هسته‌ای کشورمان دفاع کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: با غنی سازی ۲۰ درصد نه تنها پاسخگوی بیش از یک میلیون بیمار نیازمند به داروهای با مواد اولیه هسته‌ای بودیم بلکه سعی کردیم تا با همراهی دانشمندان هسته‌ای پیشرفت‌های قابل قبولی را در این حوزه به دست آوریم.

جلیلی افزود: ما در هیچ مقطعی پیشرفت کشور را منوط و معطل مذاکرات هسته‌ای نکردیم ولی در دولت گذشته برخی تعلل و تأخیرها در این حوزه انجام شد که نتیجه آن را همه در یک حرکت تلخ و ناگوار مشاهده کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همین امر به تورم بی سابقه در دولت گذشته منجر شد و برای این کشور نیز هزینه‌های سنگینی را به همراه آورد در حالی که در دولت سیزدهم با نگاهی منطقی سعی بر این است تا پیشرفت کشور در مسیر خود رو به جلو حرکت کرده و در کنار آن تقویت روابط با کشورهای مختلف نیز انجام شود.

جلیلی در مورد ضعف تئوری و عملی کشور در رسیدن به نقطه مطلوب اضافه کرد: ایرادات و اشکالاتی در عرصه‌های مختلف وجود دارد که ما منکر این اشکالات نیستیم ولی شایسته است با همراهی مردم مسئولان در مسیر خدمت رسانی به خط شده و حرکت‌های تحولی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید وظیفه و رسالت خود را به عنوان دولت سایه که همگام با مسئولان در حوزه‌های مختلف به پیش برده و گفتمان حرکت علمی را در حوزه اجرایی زمینه سازی کنند.

جلیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کشور ما در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های خوبی رسیده که نمونه آن امید به زندگی است که در اوایل انقلاب این امید به زندگی ۵۵ سال بود اما امروز به ۷۸ سال رسیده که ۲۳ سال ارتقای امید به زندگی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند در برخی شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رو به جلو حرکت کردیم اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که نمونه آن در حوزه فساد اقتصادی در کشور است که با وجود فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در ۲۲ سال پیش هنوز با وضعیت مطلوب فاصله‌ای معنادار داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: به هیچ وجه کشور در بن بست توسعه‌ای قرار نگرفته و حرکت‌های امیدبخشی را شاهد هستیم و قطعاً نسخه علاج بخش در این مسیر توجه به مردم و همراه کردن آنها در گذر از این مشکلات و نارسایی‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ