جانباز شیمیایی از تسلیحات شیمیایی «ساخت آلمان» می‌گوید

اقتصاد ایران: جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس گفت: حقانیت جمهوری اسلامی باید برای نسل جوان ثابت شود، اگر جوانان ما بدانند غرب شیطان‌صفت است و برای نابودی اسلام و جمهوری اسلامی از هیچ راهی دریغ نمی‌کند، با بصیرت کامل برای کشورشان زحمت‌ها می‌کشند.

خبرگزاری فارس-کرمان؛ آمنه شهریارپناه: همه چیز در ثانیه‌ای تغییر کرد، چشمانش آتش گرفت، بینی و دهانش سوخت و روی زمین افتاد، این آغاز فصل جدیدی از زندگی علیرضا حجتی است.

دلاوری از خطه کرمان که سال ۱۳۶۱ عازم جبهه‌های نبرد شد، عملیات والفجر ۸ برای او دوره‌ای جدید از زندگی است، جایی که در یک چشم بر هم زدن اتفاق افتاد و یک عمر گرفتار عواقب آن شد، حجتی در این عملیات شیمیایی شد، دو روز چشمانش ندید و بعد از آن تا همیشه به نور حساس شد، این پایان کار نبود و رژیم بعث با همکاری و پشتیبانی سازندگان سلاح‌های ممنوعه در عملیات های کربلای ۵ و خیبر نیز علیرضا را شیمیایی کردند.

شیمیایی و عوارض آن از ۲۰ سالگی میهمان ناخوانده زندگی حجتی شده است و هر دوره توان او را چندین برابر تحلیل می‌برند، به سراغ او می‌رویم، کسی که ۳۸ سال است با مجروحیت زندگی می‌کند تا صحبت‌هایش چراغ راهی برای جوانانی باشد که در ابتدای مسیر قرار دارند.

او گفت: در روزهای دفاع‌مقدس هر زمانی که دشمن زورش به بچه‌های ما نمی‌رسید، شیمیایی می‌زد، روزهای اول متوجه نبودیم به همین دلیل است که اعتقاد برخی فرماندهان این بود که همه کسانی که در جبهه‌ها بوده‌اند، به احتمال زیاد شیمیایی‌اند.

حجتی عنوان کرد: دکتر آئین در اورژانس لشکر ۴۱ ثارالله بود، شیمیایی روی چشم‌هایش اثر گذاشت، آنها را می‌بست و چشم بسته به رزمندگان خدمت می‌کرد، رحمت خدا بر او باد که اینقدر اخلاص داشت.

وی دلسوزی جامعه بین‌المللی برای جوانان ما را ساختگی و فریب دانست و با تاکید بر اینکه آنها خودشان بمب‌های ممنوعه و هسته‌ای دارند و کذاب و دروغگو هستند، گفت: در همین کرمان ببینیم چند شهید شیمیایی داریم، هندوزاده کجا شهید شد؟ یوسف‌الهی، دامغانی و غیره کجا شهید شدند؟ جامعه بین‌المللی چرا در مقابل آنها سکوت کرده؟ هر کدام از نمایندگان آن کشورها که به کشور ما سفر می‌کنند باید در این باره توضیح دهند.


 آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه، عقبه جنگ شیمیایی صدام بودند

حجتی با تاکید بر اینکه جوانان نباید فریب آنها را بخورند، از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه به صدام و ریزش آنها روی سر مردم و رزمندگان ایرانی نام برد و ابراز داشت: جوانان ما جوانان خوبی هستند، اتفاقات آن روزها باید برای آنها تبیین شود، جوانان امروز باید بدانند که شرق و غرب هم پیمان شدند تا ما نباشیم.


اگر جوانان ما بدانند ...

وی با اشاره به اینکه باید حقانیت جمهوری اسلامی برای نسل جوان ثابت شود، گفت: اگر جوانان ما بدانند غرب شیطان‌صفت است و برای نابودی اسلام و جمهوری اسلامی از هیچ راهی دریغ نمی‌کند، با بصیرت کامل برای کشورشان زحمت‌ها می‌کشند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: مگر ما کم شهید داریم که روزگاری عضو گروه منافقین بودند اما راه را شناختند، به دامن کشور برگشتند، و با خون خود جبران کردند؟


نخبگان زندگینامه شهید چمران را بخوانند

وی ادامه داد: ما در بین شهدا نخبگان زیادی داریم که الگوی جامعه‌اند، هرکسی می‌خواهد از کشور برود، به او پیشنهاد می‌کنم زندگینامه شهید چمران را بخواند، یا شهید مهدی زندی که نابغه لشکر ۴۱ ثارالله بود و ۱۵۰ طرح در جشنواره خوارزمی داشت، یا حسن یزدانی که اروند شرمنده او شد،  رضا اتحادی دانشجوی مهندسی دانشگاه مشهد که نیروی سپاه ثارالله بود و به شهادت رسید، در دفاع از حرم هم همینطور مگر مصطفی صدرزاده نابغه نبود؟ یا خودِ حاج‌قاسم ...


 نمایندگان مجلس باید راه را برای جوانان به صورت واقعی باز کنند

وی اصلاح رفتار مسوولان را از واجبات دانست و با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید راه را برای جوانان به صورت واقعی باز کنند، گفت: نماینده باید واقعا نمایندگی کند نه اینکه جوانان از گوشه و کنار رفتارش را ببینند و ناامید شوند.

حجتی با تاکید بر اینکه این رفتارها جوانان را بدبین و منزوی می‌کند، گفت: رفتارهای حاج‌قاسم را جلوی چشمتان بگذارید و مانند او عمل کنید، چراکه در پیشگاه خداوند پاسخگو هستید.

به گزارش فارس: نفس جنگ نامردی و بی‌معرفتی است، تجاوز به کشوری دیگر و زیاده‌خواهی نامردی است، اما چه می‌شود با به کار بردن سلاح‌های کشتار جمعی دُز آن را بالاتر می‌برند، اینهمه قساوت قلب از کجا می‌آید؟

ساخت سلاح‌هایی که در کسری از ثانیه جان هزاران نفر را می‌گیرد و منطقه مورد تجاوز را تا سالها بدون استفاده می‌کند، با چه منطقی بوده است.

حالا هم همینطور، چه کسی گفته تاریخ ممکن است هر سی سال عوض شود و مردم فراموشی بگیرند که این کشورهای مدعی حقوق بشر اینطور خودشان را دلسوز جهان جا می‌زنند و لفاظی می‌کنند؟

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ