مردمی‌سازی فرهنگ و هنر رویکرد دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی

اقتصاد ایران: اهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را رویکرد دولت سیزدهم در استان دانست و گفت: اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی برای مرمت مجتمع فرهنگی و هنری اهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدحسین بلاغی عصر دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران با اشاره به این‌که بستر مناسب برای رشد رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان اهر وجود دارد، افزود: دست‌یابی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به دوره شانزدهم و جشنواره سراسری عکس سال ارسباران به دوره سوم، حاکی از وجود ظرفیت هنری و بستر مناسب رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که دولت سیزدهم کمترین نگاه سیاسی نسبت به دولت‌های قبلی به حوزه فرهنگ و هنر دارد، گفت: رویکردی که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی آن را دنبال می‌کند مردمی‌سازی حوزه فرهنگ و هنر است به‌طوری‌که در سال‌جاری بیش از ۷۰ برنامه، طرح و پروژه به انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد واگذار شده است.

بلاغی تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی را نه در حد شعار، بلکه در حد عمل به مردم واگذار می‌کنیم برای شروع مردمی‌سازی فرهنگ و هنر استان پس از سفر ریاست‌جمهوری طی آئینی به‌صورت عملی اجرا خواهیم کرد.

 مردمی‌سازی فرهنگ و هنر رویکرد دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی

وی از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به‌صورت منطقه‌ای و ملی در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی طی سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری در شهرستان کلیبر، جشنواره تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران در شهرستان اهر، جشنواره تئاتر کودک در شهرستان مرند، جشنواره مشق عشق در شهرستان ملکان و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مراغه، میانه و … برگزار می‌شود در این رویکرد هدایت جشنواره‌های فرهنگی و هنری به سمت شهرستان‌ها را دنبال می‌کنیم چراکه معتقدیم جشنواره‌ها باید با تمرکززدایی از پایتخت به استان‌ها و از مراکز استان‌ها به شهرستان‌ها هدایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: بهترین جشنواره فرهنگی و هنری، جشنواره‌ای است که نگاه ملی و منطقه‌ای داشته باشد. با این حال انتخاب موضوع جنگ و صلح برای جشنواره تئاتر متناسب با اولویت‌های ملی و منطقه‌ای نیست. لذا پیشنهاد می‌کنیم تا موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری، حجاب و عفاف، زیست عفیفانه، محیط زیست، تقویت برندینگ گردشگری و آب موضوعاتی است که در جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران بایستی در اولویت قرار گیرد تا به وسیله هنر، اهمیت موضوعات بروز و ظهور پیدا کند.

بلاغی با تأکید بر این‌که امیدآفرینی، انتقال حال و حس خوب به مردم در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مدنظر قرار گیرد، گفت: هجمه و تبلیغات رسانه‌ای دشمنان به‌قدری گسترده است که همه فکر می‌کنند ایران به مخروبه تبدیل شده است، هنرمندان هنرهای نمایشی با توانایی که دارند امیدآفرینی کرده و حس و حال خوبی را به مخاطبان انتقال دهند. از طرفی پیشنهاد می‌کنیم تا بخش ویژه کنش‌گری و تاریخ مردم اهر در جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران در نظر گرفته شود.

 مردمی‌سازی فرهنگ و هنر رویکرد دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی

وی از افزایش حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری شهرستان‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: اعتبارات دولتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه‌ای نیست که تمامی برنامه‌ها تحت حمایت مادی قرار گیرند، بلکه اعتبارات محدود دولتی نیز صرف برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها می‌شود و بسیاری دیگر از رویدادهای فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها برگزار می‌شود. با این حال با تمرکززدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری به سمت شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی هدایت کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که طرح جشنواره بین‌المللی عاشیقلار با میزبانی شهرستان اهر جهت اخذ مجوز و تأمین منابع مالی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، گفت: همان‌طور که قول داده‌ایم پیگیر اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر هستیم.

بلاغی به ضرورت بهسازی و مقاوم‌سازی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر اشاره و خاطرنشان کرد: طرح مرمت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر در دستور کار قرار دارد در این راستا برای بهسازی و مقاوم‌سازی مجتمع فرهنگی و هنری اهر از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تأمین کرده‌ایم.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مشخص شد

الیاس ممی‌پور نیز در این جلسه با اشاره به وقفه در برگزاری جشنواره‌های تئاتر و عکس اظهار داشت: مدیرکل در اولین سفر خود به اهر بجد پیگیر امورات جشنواره‌ها بودند و تاکید داشتند که باید این دو رویداد هنری با قوت تمام برگزار گردد.

وی افزود: فرماندار اهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان شهرستانی نگاه حمایتی نسبت به برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر دارند و همواره کنار هنرمندان بوده‌اند و برگزاری این جشنواره‌ها بدون حمایت مسئولین تقریباً میسر نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ادامه داد: در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های تئاتر کوتاه و عکس سال ارسباران با موافقت اعضای شورا، احمد رجب‌پور به‌عنوان دبیر شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و سعید قاسمی به‌عنوان دبیر سومین دوره جشنواره سراسری عکس سال ارسباران انتخاب شده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ