بهترین فیلم‌های جیسون موموآ از نظر مخاطبان کدام است؟

اقتصاد ایران: جیسون موموآ از سال ۱۹۹۹ رسما وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری هالیوود شد و از آن روز تا کنون دارای آثار مختلفی است که از صداپیشگی گرفته تا نقش مکمل و نقش اول در فیلم‌های اکشن بوده اما بهترین آثار موموآ کدامند؟

- اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از vulture، جیسون موموآ که با یک سریال در سال 1999 میلادی وارد عرصه بازیگر شد اکنون به عنوان یک چهره شناخته شده هالیوودی شناخته می‌شود و در کارنامه حرفه‌ای او نام فیلم‌های مختلفی ثبت شده و در پاره‌ای از موارد موموآ به عنوان صدا پیشه در عرصه هنر فعالیت کرده است.

این درحالی است که درخشش این هنرپیشه هالیوودی که در هونولولو دیده به جهان گشوده است، در سریال بازی تاج و تخت عاملی بود تا نام موموآ در خاطره علاقمندان هنر هفتم برای همیشه ثبت شود و از آن روز به بعد همه دنبال کارهای تازه‌ای از این هنرپیشه قوی هیکل هستند و از خود می‌پرسند بهترین کارهای موموآ کدام است و نکته جالب توجه اینجاست که در رسانه‌ها هیچ خبری از دوره رکود کاری او نیست.

در این متن با استناد به نظرسنجی‌های انجام شده اخیرا هالیوود ریپورتر ده اثر برتر موموآ به انتخاب مخاطبان را معرفی کرده به ترتیب زیر است، هرچند این نظرسنجی در دوره‌های متناوب تکرار شده و لیست ده‌تایی انتخابی همواره دستخوش تغییرات می‌شود.

10.  آکوامن (2018)

امتیاز ثبت شده: 65%

فیلم ابرقهرمانی آکوامن(Aquaman)، بر اساس شخصیتی به همین نام شکل گرفته و علیرغم اینکه یکی از پرمخاطب‌ترین نقش‌های اوست، طبق گفته مخاطبان، دهمین نقش برتر موموآ  در همین فیلم ثبت شده است. موموآ در آکوامن نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند که با نام آرتور کوری، رهبر پادشاهی زیر آب آتلانتیس نیز شناخته می‌شود.  بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی درخشش موموآ در این فیلم به دلیل کار ساعت طولانی زیر آب قوی هیکل بودن وی بود و شنیده‌ها حکایت از این دارد.

9. جاده سرخ (2014-2015)

امتیاز ثبت شده: 67%

جاده سرخ (The Red Road) یک سریال درام که متعلق به ساندنس تی وی است کمتر شناخته شده به اعتقاد برخی منتقدان از سوی فعالان عرصه و مخاطبان دست کم گرفته شده و تنها در یک فصل پخش شد. اما موموآ حتی در این دوره کوتاه سریال که در نقش فلیپ کوپوس و عضوی از ساکنان کوهستان راماپوگ نقش آفرینی کرد و در این سریال ماجراهایی با همسر الکلی خود داشته و مشکلاتی را پشت سر می‌گذارد، در بررسی‌های انجام شده موموآ در این نقش متوسط ظاهر شده ولی نمی‌تواند از اثرگذاری او در سریال چشم‌پوشی کرد.

8. «لیگ عدالت زک اسنایدر» (2021)

امتیاز ثبت‌ شده: 71%

یکی دیگر از نقش‌های به یادماندنی موموآ، در ساخته اچ بی او مکس به نام لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) براساس یک کتاب مصور است. این فیلم را می‌توان در راستای فیلم‌های ابرقهرمانی دیگر درنظر گرفت که از بهم پیوستن قدرت‌های خارق‌العاده قهرمان‌های هالیوودی مثل بت من، زن قهرمان، و ... شکل می‌کنند، منتقدان درباره این اثر موموآ می‌گویند، اگرچه در این اثر همه ابرقهرمانان دور هم جمع بودند اما چهره خشن و حرکات رزمی موموآ عاملی بود که در ذهن مخاطبان اثرگذار باشد و این نکته دور از واقعیت نیست که موموآ در این اثر بهره آکوآمن را به دست آورد.

7. "مرز" (2016-2018)

امتیاز ثبت شده: 75%

سریال سرحد یا مرز (Frontier) محصول سال 2019 کشور کانادا است. این مجموعه تلویزیونی یک دارم تاریخی به ساخته برد پیتون است که از شبکه دیسکاوری و نت فلیکس پخش می‌شود. اگرچه جیسون موموآ در این سریال خوش درخشیده است، اما به گفته منتقدان نباید فراموش کرد که بازیگران کنار وی یعنی  گرگ بریک، الون آرمسترانگ و لندن لیبران نیز در موفقیت جیسون موموآ بی تاثیر نبوده‌اند.

در این سریال که موضوع شکارچیان سمور و تجارت پوست در کانادا است، موموآ در نقش دکلن هارپ، یک قانون گریز نیمه ایرلندی تلاش می‌کند انحصار یک شرکت با نام حادسون را در این تجارت از بین ببرد و مشکلات مختلفی را در این زمینه تجربه می‌کند.

6. «شجاع» (2018)

امتیاز ثبت شده: 77%

جیسن موموآ که در فیلم سینمایی Braven  یک اکشن هیجانی نقش اول به نام جو بریون مالک یک شرکت چوب بری را مدیریت می‌کند،  اما بعد از حمله گروهی از همشهریان به پدرش و آسیب رساندن به وی، بریون وارد ماجراهایی می‌شود که نه تنها صحنه‌های مهیجی به همراه دارد اما موضوع خانواده‌دوستی  را پررنگ به تصویر می‌کشد. جالب اینجاست که در حالی که این یک فیلم اکشن است، شخصیت موموآ بیشتر یک مرد نرم و لطیف است تا آن شخصیتی که به بازی کردن عادت کرده است و به بازیگر کمک می‌کند تا محدوده خود را نشان دهد.

 5. نفوذ به عمق (2023)

امتیاز ثبت شده: 78%

موموآ به جای بازیگری روی پرده، استعدادهای آوازی خود را در Deep Rising به نمایش گذاشته است، یک مستند زیست محیطی در مورد مسائل ژئوپلیتیک، علمی و شرکتی پیرامون آینده بستر دریا می‌دهد. با توجه به ریشه هاوایی موموآ، عشق به طبیعت و آب و نقش آکوامن، این نقشی منطقی است. از طریق روایت، موموآ به این موضوع می‌پردازد که چگونه اعماق اقیانوس توسط یک سازمان مخفی که قصد استخراج فلزات بستر دریا را برای مهار بحران انرژی جهان دارد، تهدید می‌شود. این نقش به موموآ این فرصت را می‌دهد که از صفحه نمایش عقب نشینی کند و نشان دهد که می تواند تنها با صدای خود مخاطب را درگیر کند و در مورد موضوعات هوشمندانه و قابل تامل بحث کند.

4. «تلماسه» (2021)

امتیاز ثبت شده: 83%

موموآ اگرچه در تلماسه Dune نقش کمرنگی را در این فیلم علمی تخیلی حماسی ایفا کرده اما این هنرپیشه هالیوودی در نقش دانکن آیداهو آنقدر ماهرانه فنون شمشیر زنی را در سکانس‌ها اجرا می‌کند که کمرنگی نقش او در کل ماجرای داستان به هیچ عنوان از سوی مخاطبان دیده نمی‌شود.

3. داستان لگو2:  قسمت دوم

امتیاز ثبت شده: 84%

The Lego Movie 2 فیلم داستانی که در واقع ادامه قسمت اول داستان لگوی بود یک کمدی ماجراجویانه است که موموآ توانسته به خوبی از عهده نقشش در آن برآید. البته برخی منتقدان براین باورند که موموآ به نوعی از بازی در آکوامن الهام گرفته و شاید در برخی‌موارد مخاطب را به اشتباه می‌اندازد. اما گروه دیگر براین باورند که موموآ در این فیلم نه پادشاه آتلانتیس است و نه خبری از هنرهای رزمی اون در صحنه‌های اکشن، بلکه اینبار موموآ یک استاد موسیقی است که در می‌تواند به اجرای نت‌های زیبا مخاطبان را به خود جلب کند.

2. بازی تاج و تخت (2011-2019)

امتیاز ثبت شده: 88%

موموآ که در دو فصل اول سریال پرطرفدارGame of Thrones ساخته HBO خوش درخشید، این بارهم توانست به خوبی از بعد از لیگ عدالت هنر خود مقابل دوربین را به نمایش بگذارد و منتقدان بعد از اجرای موموآ در بازی تاج و تخت اعلام کردند که موموآ این نقش را بخوبی درک کرده بود و آنچنان درست بازی کرد.

1. واترمن (2021)

 

امتیاز ثبت شده: 100%

 

جای تعجب نیست که موموآ در پروژه دیگری درگیر آب  دریا شده باشد چون ریشه زندگی او در کنار ساحل بوده و جای تردید نیست که در پروژه‌هایی مثل Waterman می‌تواند به خوبی ایفای نقش کند، مستندی در مورد برنده پنج مدال المپیک و دوک بومی هاوایی پائوآ کاهاناموکو. او رکوردها را شکست و در دنیای موج سواری طوفانی به دست آورد، در حالی که با چالش های شخصی خود دست و پنجه نرم می‌کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ