پیاده روی زائران حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است

اقتصاد ایران: رشت- همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ۳۱۳ نفر از مردم دیار میرزا کوچک جنگلی پای پیاده به سمت حرم مطهر امام راحل حرکت کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- بهرام قربانپور: هر ساله خرداد که به نیمه می‌رسد، داغ بیش از سه دهه‌ای وداع حزن انگیز با امام امت، دوباره تازه می‌شود. جامعه اسلامی پس از ۳۴ سال فراق و دلتنگی، عزادار و سوگوار رهبر و امامی است که با حرکت و نهضتش، حکم آزادی خواهی، عدالت طلبی و استقلال خواهی را به تمام مسلمانان و مستضعفان عالم ارزانی داد.

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مردم دلداده به امام و انقلاب، از نقاط مختلف کشور با پای پیاده به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند. بعد از سه سال شیوع ویروس کرونا که اعزام کاروان‌های پیاده و سواره را به حرم مطهر تعطیل کرده بود این روزها شاهد حرکت کاروان‌های پیاده برای رفتن به حرم مطهر امام راحل از جای جای کشور هستیم و گیلانی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پیاده روی زائران حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است

قلب مردم ایران با حضرت امام گره خورده است

حسینی یکی از شهروندان گیلانی که برای پنجمین بار با پای پیاده به حرم مطهر امام خمینی (ره) مشرف می‌شود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قلب مردم ایران با حضرت امام گره خورده و این مسئله در خصوص گیلانی‌ها عمیق‌تر است.

وی با بیان اینکه یک امت مدیون هدایت‌ها و رهنمودهای امام راحل هستند، گفت: تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی با تلاش امام خمینی (ره) در کشور زنده شد.

حسینی با بیان اینکه مردم گیلان عاشق امام و رهبری هستند، اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی نمی‌تواند مردم را از فرهنگ ناب انقلاب اسلامی دور کند.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در پیاده روی حرم مطهر امام (ره)، افزود: پیاده روی حرم امام (ره) مصداق پیاده روی اربعین است.

لزوم پرداختن به زوایای مختلف پیاده روی زائرین حرم امام

رحمانی یکی دیگر از زائرین پیاده حرم امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو دهه است که با پای پیاده به حرم امام (ره) مشرف می‌شوم و هر سال هم انگیزه ام برای رفتن بیشتر می‌شود.

وی، پیاده روی به حرم امام راحل را حرکت اعتقادی دانست و افزود: مردم بعد گذشت بیش از سه دهه وفادار به ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی هستند.

این شهروند گیلانی با بیان اینکه پیاده روی نیمه خرداد به حرم امام خمینی (ره) یک فرهنگ ارزشی است، گفت: مردم برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی، سختی‌های راه، گرما و تشنگی را تحمل می‌کنند.

رحمانی با اشاره به جنگ بی امان رسانه‌ای دشمن علیه باورهای اعتقادی و دینی، اضافه کرد: پیاده روی به حرم امام راحل یک کار تبلیغی و رسانه‌ای متقابل علیه جنگ نرم دشمن است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به زوایای مختلف پیاده روی زائرین حرم امام، افزود: مستندسازی، تهیه گزارش و تولیدات رسانه‌ای در باب پیاده روی و حال هوای زائرین حرم در اولویت رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گیرد.

پیاده روی زائران حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است

قدرشناسی از مردم برای استقبال از زائرین

محمدزاده یکی از شهروندان گیلانی که اولین سال پیاده روی به حرم امام راحل را تجربه می‌کند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا حرکت کاروان به شکل منسجمی از گیلان به سمت مرقد امام انجام می‌شد که با ورود کرونا چند سالی متوقف شد.

وی با اشاره به حضور معنادار جوانان در پیاده روی حرم امام راحل، افزود: مشارکت و استقبال جوانان در این حرکت فرهنگی نشان دهنده شکست سناریوی دشمن است.

این شهروند گیلانی با اشاره به استقبال مردم از کاروان پیاده در محورها و شهر به شهر، بیان کرد: استقبال و پذیرایی مردمی از کاروان پیاده زائران حرم امام راحل نشان دهنده نوع دوستی و انقلابی گری مردم است.

محمدزاده با تاکید بر لزوم امام شناسی و ترویج فرهنگ اعتقادی و دینی در جامعه، اضافه کرد: جامعه امروز به شدت نیازمند نسخه شفابخش مکتب امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه سالگرد رحلت حضرت امام، افزود: تبیین ابعاد معرفتی، اعتقادی و رفتاری امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گیرد.

پیاده روی زائران حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است

پیاده روی زائرین حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است

صادق زاده یکی دیگر از زائرین پیاده حرم امام راحل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حال و هوای زائرین پیاده حرم امام راحل وصف ناشدنی است.

وی با اشاره به محبوبیت مثال زدنی حضرت امام (ره) در دل مردم، افزود: حُب و علاقه مردم به امام خمینی (ره) بعد از گذشت چند دهه همچنان پابرجا است.

این شهروند گیلانی با بیان اینکه پیاده روی زائرین حرم امام (ره) یک رزمایش رسانه‌ای است، گفت: دشمن از این تفکر اعتقادی و ارزشی مردم ایران هراس دارد و مدام تلاش می‌کند تا بنیان‌های ارزشی و دینی جامعه را سست و لرزان کند اما هر بار با شکست مفتضحانه مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر، افزود: انتقال فرهنگ ناب انقلاب اسلامی با پرداختن به تفکرات و اندیشه‌های امام راحل اتفاق می‌افتد.

گفته می‌شود ؛۳۱۳ نفر از مردم مؤمن و ولایی گیلان با پای پیاده مسیر گیلان را به حرم امام راحل پیمایش می‌کنند. پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیون زائر از نقاط مختلف کشور در روز ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) به حرم این بزرگوار مشرف شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ