دو کارگاه داستان‌نویسی حسین سناپور برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: دو کارگاه داستان نویسی حسین سناپور توسط مؤسسه فرهنگی هنری افرامانا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دو کارگاه داستان نویسی حسین سناپور به‌زودی توسط مؤسسه فرهنگی هنری افرامانا برگزار می‌شود. این‌دوکارگاه با عناوین کارگاه داستان‌نویسی و کارگاه تحلیل داستان‌های کوتاه کلاسیک و نوشتن داستان در نظر گرفته شده‌اند.

در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش داستان‌نویسی به صورت عملی، درباره تکنیک نوشتن داستان‌های کوتاه کلاسیک و تحلیل داستان‌ها صحبت می‌شود. از حسین سناپور تا کنون رمان‌ها و مجموعه داستان‌های نیمه غایب (۱۳۷۸)، ویران می‌آیی (۱۳۸۲)، با گارد باز (۱۳۸۳)، سمت تاریک کلمات (۱۳۸۴)، شمایل تاریک کاخ‌ها (۱۳۸۸)، لب بر تیغ (۱۳۹۰)، دود (۱۳۹۳)، سپیدتر از استخوان (۱۳۹۴)، خاکستر (۱۳۹۶)، آتش (۱۳۹۷) و مخلوقات غریب (۱۳۹۸) توسط نشر چشمه منتشر شده که همگی آن‌ها چندین بار تجدید چاپ و از استقبال خوانندگان برخوردار شده است.

رمان نیمه غایب نوشته وی از جمله پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر فارسی بود که به چاپ هجدهم رسید. این رمان برای او جوایز مختلفی را به ارمغان آورد و در مدت یک سال شش بار تجدید چاپ شد. سناپور علاوه بر این‌آثار، چند کتاب درباره داستان‌نویسی دیگر هم‌چون هم‌خوانی کاتبان (۱۳۸۰)، ده جستار داستان‌نویسی (۱۳۸۳)، جادوهای داستان (۱۳۸۷ / چهار جستار داستان‌نویسی)، یک شیوه برای رمان‌نویسی (۱۳۸۹) و تودرتویی شگردها (۱۳۹۵) منتشر شده کرده است. سناپور پیش از این نیز کارگاه‌های داستان‌نویسی را در مؤسسات فرهنگی و آموزشی دیگر برگزار کرده بود.

جایزه مهرگان ادب برای رمان نیمه غایب (۱۳۷۸)، جایزه ادبی یلدا (۱۳۸۱)، جایزه‌ بهترین مجموعه داستان کوتاه برای سمت تاریک کلمات از ششمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری (۱۳۸۵) ازجمله جوایزی هستند که سناپور در زمینه داستان‌نویسی و ادبیات به دست آورده است. وی هم‌چنین در سومین دوره‌ی جایزه‌ی احمد محمود برای مجموعه داستان مخلوقات غریب (۱۳۹۸) نامزد شده بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این‌کارگاه‌ها می‌توانند با موسسه فرهنگی هنری افرامانا تماس بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ