معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا درحوزه فناوری و اقتصادی

اقتصاد ایران: معاون علمی رئیس جمهور گفت: امروز که ایران به انواع فناوری‌ها در حوزه‌ های کشاورزی، دارو،تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می‌تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه دیدار با دوستان آفریقایی یادآور تلاش و پایداری ملت‌های آفریقایی برای گسستن زنجیر بیدادگری است، گفت: امروز آفریقا نماد پیشرفت خواهی و تکاپو برای دستیابی به فردایی بهتر است. ۶۰ سال از موفقیت بزرگ بنانهادن سازمان وحدت آفریقا می‌گذرد و میراث داران این دستاورد ارزشمند، گرامیداشت آن را جشن گرفته‌اند.

وی افزود: ما امروز شاهد کوشش مدبرانه آفریقا برای رقم زدن دستاوردهای بزرگ هستیم که ایجاد منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا یکی از آنها است. این منطقه با جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفری خود نقشی بزرگ در تجارت جهانی آفریقا دارد.

دهقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشینه روابط خود با آفریقا خواهان ارتقای همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناورانه با این منطقه استراتژیک است، اظهار داشت: ما معتقدیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و آفریقا مکمل یکدیگر است و در پیشبرد اهداف مشترک می‌توانیم از فرصت‌های موجود بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، ادامه داد: در همین راستا ستاد آفریقا دیربازی است به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده تا با همکاری مشترک روابط ایران و آفریقا را تحکیم و تعمیق بخشد و بین نیازها و امکانات دو طرف رابطه‌ای متعادل و همسو برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان دوستی دیرینه در کنار ملت‌های آفریقایی ایستاده است، گفت: امروز که ایران به انواع فناوری‌های جدید و پیشرفته در حوزه‌های مختلف نظیر کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می‌تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.

دهقانی با اشاره به این نکته که با کمال افتخار تجربیات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان خود را در اختیار آفریقا قرار خواهیم داد؛ از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دوستان آفریقایی در همه زمینه‌های اقتصادی، فناوری و صنعتی شامل «صنایع کوچک و متوسط»، «معدن و زیر ساخت»، «تبادل استاد دانشجو و محقق»، «آموزش نیروی انسانی»، «گردشگری سلامت»، «خدمات پزشکی، کشاورزی و صنایع»، «آب»، «سدسازی»، «خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز» و دیگر زمینه‌های مشابه خبر داد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنانکه در گذشته در کنار آفریقا بوده است این همراهی را ادامه خواهد داد و سربلندی آفریقا را سربلندی خود می‌داند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ