نشست زمین در قسمت فضای سبز پل غدیر

اقتصاد ایران: اصفهان - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین و ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکرار حادثه نشست زمین در اصفهان اظهار داشت: این حادثه در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر اتفاق افتاده است.

وی افزود این حادثه به دنبال شکستگی لوله خط انتقال آب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان ابشار در عمق سه و نیم متری رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این خط قدمت ۵۵ ساله دارد و بعلت فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شده است، ادامه داد: عوامل فنی شرکت اب و فاضلاب استان جهت بازسازی خط به محل اعزام و عملیات بازسازی وایمن سازی خط در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث که طی سال گذشته و امسال بیش از ۲۰ مورد حادثه گزارش شده لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت دار در مناطق اسیب پزیر اقدام کند.

شیشه فروش تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز در مرحله اول ۳,۰۰۰ میلیارد تومان براورد شده و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: همچنین اجرای طرح‌های احیای رودخانه زایند ه رود و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تأمین اعتبارات برای اجرای طرح‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ