انتظار فرج در حقیقت قدرت اسلام است

اقتصاد ایران: قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار فرج در حقیقت قدرت اسلام است و باید تلاش کنیم قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی مهدویت که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: به فرموده امام راحل، انتظار فرج در حقیقت قدرت اسلام است و باید تلاش کنیم که مقدمات ظهور امام فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: امام راحل مسئله مهدویت را از انفعال و انزوا به فرهنگ عمومی تبدیل کرد و این موضوع الهام بخش و مسئولیت ساز است که از دل آن می‌توان مشکلات جهانی در عرصه‌های مختلف را بر پایه عدالت و با ظهور حضرت حجت برطرف کرد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مناسبات ظالمانه‌ای در جهان حکمفرما است افزود: نظام سلطه و کشورهای مستکبر منشأ و علت اصلی آن هستند که با نوع مدیریت ظالمانه خود مشکلات و بحران‌هایی را برای بشریت به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی از چالش‌های انسان معاصر، بحران مدیریت جهانی است و متأسفانه امروز این مدیریت به دست طاغوت است که منجر به وجود آمدن مشکلات و بحران‌هایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در سایه رهبری انسانی شایسته، تمدن نوین جهانی شکل خواهد گرفت و یکی از ثمرات و برکات مهدویت، حاکمیت انسان کامل در جهان است که این امر از سنت‌های الهی است.

برای ظهور امام زمان (عج) مقدمات لازم را با خودسازی فردی و اجتماعی فراهم کنیم

آیت الله کعبی عنوان داشت: برای بشریت دوره‌های مختلفی طراحی شده و دوره‌های دیگری نیز در راه است و ما هم اکنون در دوره انقلاب اسلامی قرار داریم و باید برای ظهور امام زمان (عج) مقدمات لازم را با خودسازی فردی و اجتماعی فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: انسان کامل محور و فصل الخطاب مناسبات جهانی خواهد بود و جهان امروز نیازمند امام و یک انسان کامل است و مشکلات جهانی با ظهور امام زمان (عج) برطرف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت ارتباط انسان با امام زمان (عج) گفت: بر همین پایه جشنواره‌های همانند جشنواره مهدویت در راستای معرفت افزایی و ایجاد ارتباط بیشتر انسان با امام زمان (عج) مؤثر است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار تدوین شده و در این راستا مسجد مقدس جمکران این ظرفیت ملی و بین المللی را دارد تا این فرهنگ را به تمام دنیا اشاعه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ