تخریب بیش از ۱۰۰ خانه محل تجمع معتادان در«آقاجان» کرمانشاه

اقتصاد ایران: شهردار منطقه هشت کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ خانه محل تجمع معتادین و تجمع زباله بوده در محله آقاجان این شهر تخریب شده است، گفت: روزانه ۷۰۰ تن نخاله و ۲۰ تن زباله از آقاجان خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی معنوی شهردار منطقه هشت کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح ساماندهی محله آقاجان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ خانه محل تجمع معتادین و تجمع زباله بوده  در این محله تخریب شده است.

وی افزود: در حال حاضر در حال انتفال نخاله‌های خانه‌های تخریب شده هستیم و روزانه حدود ۷۰۰ تن نخاله از این محله خارج می‌کنیم و تا کنون حدود نیمی از کل نخاله‌ها خارج شده  و نیم دیگر نیز در دست انجام است. 

شهردار منطقه هشت گفت: چون دراین محله میزان تردد معتادین زباله‌گرد بالاست، حجم زباله بسیار زیاد است و روزانه در ۲ شیفت حدود ۲۰ تن زباله از این محله جمع‌آوری می‌شود. 

وی با بیان اینکه محله آقاجان از فقر فرهنگی و معیشتی رنج می‌برد، گفت: در این محله جوانان مستعد زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از نعمت درس خواندن و ادامه تحصیل محروم مانده‌اند. 

معنوی یادآور شد: در این محله خانواده‌های آبرومند و متدین زیادی سکونت دارند و شهدای متعددی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

شهردار منطقه هشت ادامه داد: با سفر آیت‌الله رئیسی به استان طرح ساماندهی محله آقاجان کلید خورد و با بازدید سال گذشته وزیر کشور از این محله یک جهاد شکل گرفت و تمام کوچه‌ها و معابر آن آسفالت شد و امسال نیز بحث تخریب خانه‌های محل تجمع معتادین و زباله‌گردان که موجب سلب آسایش و آرامش از مردم شده بود، مطرح و اجرایی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به بافت فرسوده محله آقاجان، تخریب خانه‌ها کار بسیار حساسی بود که خوشبختانه بدون وارد شدن آسیب جدی به سایر منازل به انجام رسید و تمام آسیب‌های جزئی را نیز کاملا رفع کردیم.

معنوی، از آمادگی شهرداری برای کمک به نوسازی و بازسازی خانه‌های فرسوده آقاجان سخن گفت و بیان کرد: زمین بسیاری از خانه‌های تخریب شده با تغییر کاربری تبدیل به فضای سبز و اماکن فرهنگی خواهند شد.

وی ضمن اشاره به همکاری و همراهی بسیار خوب، استانداری، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی با شهرداری در این زمینه، اظهار کرد: به لطف خدا تمام پاتوق معتادین در این محله تعطیل شده و تردد معتادین در آن به صفر رسیده و تمام زباله‌ها که بوی تعفن شدیدی داشت جمع‌آوری شد و این امر موجب ایجاد امید و رضایت در مردم شده است.

شهردار منطقه هشت با بیان اینکه جمع‌آوری و اسکان معتادین وظیفه شهرداری نیست، از اسکان ۱۲۰ نفر از معتادین در اردوگاه‌ها خبر داد و گفت: بخشی از این وظیفه به شورای مبارزه با مواد مخدر برمی‌گردد که با همکاری نهاد‌هایی همچون بهزیستی، این کار را برعهده دارند و قرار است دادگستری استان در جلسه شورای تأمین نحوه نگهداری از این افراد مطرح و نتیجه‌گیری شود.

وی تصریح کرد: بخشی از تردد معتادین و انباشت زباله در محله آقاجان به خاطر وجود خریداران ضایعات در کمربندی است که باید از این محل انتقال یابند که البته خود آنان نیز در صورت وجود محل جایگزین، به این کار تمایل دارند و شهرداری نیز برای این کار زمینی را مدنظر دارد.

معنوی تأکید کرد: کارهای فرهنگی و عمرانی در محله آقاجان باید توسعه یابد و مردم با همکاری با مراجع ذی‌ربط اجازه ندهند مراکز تجمع معتادین و امثالهم دوباره شکل بگیرند.

وی افزود: روند تخریب خانه‌ها پایان نیافته و در آینده نیز هر خانه دیگری که محل تجمع معتادین قرار گیرد، تخریب خواهد شد.

شهردار منطقه هشت اظهار کرد: بسیاری از معتادین متجاهر طبق گفته خودشان از استان‌های دیگر توسط افراد ناشناس به شهر کرمانشاه انتقال داده شده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

معنوی در پایان، خاطرنشان کرد: گزارشاتی نیز از انتقال سگ‌های ولگرد سایر استان‌ها به اطراف شهر کرمانشاه موجود است.

بازدید وزیرکشور را اینجا بخوانید

پایان پیام/پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ