تصمیم نخست‌وزیر اسپانیا برای انحلال پارلمان پس از شکست در انتخابات محلی

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر اسپانیا پس از شکست حزب حاکم در انتخابات محلی اعلام کرد که پارلمان این کشور را منحل و در تاریخ اول مرداد انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شکست حزب حاکم اسپانیا در انتخابات شهرداری‌ها و محلی «پدرو سانچز» نخست‌وزیر سوسیالیست این کشور را به انحلال پارلمان و انتخابات زودرس مجبور کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور اعلام کرد که پادشاه اسپانیا را از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس در تاریخ ۲۳ جولای (اول مرداد) مطلع کرده است.

به گزارش شبکه الجزیره، تصمیم نخست‌وزیر سوسیالیست اسپانیا برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زود هنگام، به دنبال شکست خبرساز حزب حاکم اسپانیا در انتخابات محلی و منطقه‌ای این کشور اتخاذ شد.

نتایج انتخابات محلی در اسپانیا که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان داد که حزب حاکم کارگران سوسیالیست و «پودموس» حزب متحدش نتیجه را به حزب محافظه کار «مردم» و حزب دست راستی «وُکس» واگذار کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور درباره چرایی تصمیم خود برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد توضیحاتی داد.

سانچز گفت: «من با نگاه به نتایج انتخابات دیروز این تصمیم را گرفتم. اگرچه انتخابات دیروز گستره‌ای محلی و منطقه‌ای داشت اما معنای رأی، پیامی فراتر از آن دارد به همین دلیل به عنوان نخست‌وزیر شخصاً (مسئولیت شکست حزب حاکم) را برعهده می‌گیرم».

این سیاستمدار اسپانیایی در شرایطی اعلام کرد انتخابات پیش از موعد برگزار می‌کند که وی پندی قبل گفته بود دوره حضور خود در مقام نخست‌وزیر را تا پایان ادامه خواهد داد.

به نوشته الجزیره، انتخابات منطقه‌ای (و شکست حزب حاکم) به طور گسترده به عنوان تمرینی برای انتخابات سراسری لحظا می‌شد؛ انتخاباتی که قرار بود پایان سال جاری میلای برگزار شود اما با نطق سانچز، این انتخابات زودتر از موعد مقرر قبلی برگزار خواهد شد.

حزب مردم اسپانیا در انتخابات شهرداری‌ها توانست از حزب حاکم سوسیالیست پیشی بگیرد. نتایج انتخابات روز گذشته نشان دا حزب مردم ۳۱.۵ درصد آرای انتخابات شهرداری‌ها را کسب کرد و سهم سوسیالیست‌ها ۲۸.۲ درصد بوده است.

از منظر منطقه‌ای هم حزب مردم توانست در انتخابات محلی در هفت منطقه از مجموع 12 منطقه اسپانیا شامل والنسیاریال سویل و آراگون مسلط شود و چندین منطقه که پیش از این در دست سوسیالیست‌ها بود را به خود اختصاص دهد.

«ایزابل دیاز آیوسو» رهبر حزب مردم اسپانیا در منطقه مادرید توانست در این منطقه پر جمیعت، اکثریت آرا را از آن خود کند و نامزد حزب حاکم را شکست دهد.

پدرو سانچز از سال ۲۰۱۸ و آغاز کار به عنوان نخست وزیر اسپانیا، با چدین مانع مواجه بوده است که افزاشی شدید تورم و سقوط قدرت خرید مردم از جمله این موانع و مشکلات بوده است.

پایان پیام/م

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ