مردمی سازی اقتصاد منجر به افزایش بهره وری می شود

اقتصاد ایران: ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مردمی سازی اقتصاد را سبب ارتقای بهره وری دانست و گفت: هوشمندنبودن داده ها از چالش ها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله پور ظهر دوشنبه در جلسه حکمرانی مدیریت، بهره وری و اقتصادی با بیان اینکه حکمرانی نظامی از ارزش‌ها، سیاست‌ها و نهادها است افزود: حکمرانی می‌تواند بسیاری از مسائل موجود در سیاست دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند.

وی پاسخگویی، شفافیت و نقش هر یک از دستگاه‌ها را در نظام حکمرانی مهم ارزیابی کرد و گفت: شفافیت و پاسخگویی باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه عمومی می‌شود.

وی رعایت اخلاق را از دیگر مسائل مهم در حکمرانی بر شمرد و گفت: اخلاق می‌تواند بستر مهمی را برای اعمال حکمرانی ایجاد کند زیرا شالوده مهم اخلاق محسوب می‌شود.

فتح الله پور با اشاره به تدوین استاندارد ۲۰۲۱ در حوزه مدیریت گفت: استاندارد رفتاری در آن مورد توجه قرار گرفته است صداقت انسان مسئولیت پذیری و احترام عمومی برنامه‌های مدیریت پروژه را طراحی می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران گفت: در شخصیت حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های اخلاق و تدبیر و اخلاص دیده می‌شود نمونه‌ای از انسان متعهد معرفی شده است که باید از وی سرمشق گرفت.

وی با بیان اینکه نظام مدیریتی و اجتماعی ما به ارزش‌های اخلاقی و انسانی نیاز دارد گفت: به عنوان نمونه فرهنگ بسیجی مبتنی بر توجه به ارزش‌ها از سیستم مدیریتی و حکمرانی محسوب می‌شود.

وی مردمی سازی اقتصاد و هوشمند سازی حکمرانی داده را مسئله مهم بیان کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش‌ها حکمرانی داده و هوشمندسازی نظام تصمیم سازی است.

فتح الله پور با بیان اینکه تولیدات زیادی در استان از جمله برنج تولید می‌شود، بسیاری از تولیدات برنج در کارخانه‌ها دپو شده است و نشان می‌دهد باید حکمرانی هوشمندی در این زمینه داشته باشیم.

وی بهره وری و سرمایه گذاری را در حوزه حکمرانی مهم دانست و گفت: مهمترین راهبرد حکمرانی داده است تا بتوانیم تصمیمات هوشمندی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ایجاد تشکل‌های آب بران، آموزش کشاورزان در حوزه‌های مختلف را مسئله مهم در مردمی سازی اقتصاد و ارتقای بهره وری بیان کرد و گفت: ۵۰ درصد تعاونی‌ها غیرفعال است که باید فعال شوند.

فتح الله پور تاکید کرد: در حکمرانی باید مردمی سازی و هوشمندسازی را در نظام مدیریتی مدنظر قرار دهیم تا به سیاست‌ها و اهداف برنامه هفتم توسعه دست یابیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ