پرهیز از تعارف و نمایش در مبارزه با فساد

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در مبارزه با فساد باید از ۲ آفت تعارف و کارهای نمایشی به شدت پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با محوریت مبارزه با فساد اظهار کرد: ۲۲ سال پیش مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مسئول کشور فرمانی را صادر کردند که با گذشت ۲ دهه به اذعان همه موفقیت شایسته ای در این حوزه به دست نیامده است.

وی ضرورت آسیب شناسی دقیق در سیر تحولی این فرمان تاریخی و هم افزایی قوای سه گانه را در مبارزه با فساد یادآور شد و تصریح کرد: با گذشت ۲۲ سال هیچکس از روند مبارزه با فساد در این کشور راضی نیست و چنین رویکردی طلب می‌کند تا ما در مأموریت‌های خود و مقاصدی که در پیش گرفته ایم، بازنگری دقیقی را انجام دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در بحث فساد ابعاد موضوع کاملاً شناخته شده است و ما مسیر را باید به درستی طی کنیم تا اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

جلیلی با انتقاد از برخی فرافکنی‌ها در دولت‌های گذشته در امر مبارزه با فساد افزود: مجلس و دولت‌های متعددی بر سر کار آمدند که از مجلس ششم گرفته تا یازدهم و دولت اصلاحات گرفته تا دولت فعلی همه مسئولیت و مأموریت اصیلی بر عهده داشتند که متأسفانه بخش‌های عظیمی از این امر نادیده گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف حتی در زمانی که مجلس، دولت و قوه قضائیه همسو و هماهنگ بودند، کار خاصی در این بخش انجام نشده که ضرورت دارد در هدف گذاری‌های جدید این نقص‌ها و کوتاهی‌ها رفع شود.

جلیلی اضافه کرد: اگر ما در این مأموریت به عنوان کار خاص نظام بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم، باید آسیب شناسی دقیقی را انجام داده و با رفع موانع و کنار گذاشتن کارهای غلط گذشته مأموریت جدیدی را در این بخش تعریف کنیم.

وی مأموریت اصلی دولت‌ها به عنوان شکل عام در مبارزه با فساد را ترغیب مردم برای انجام کارهای زیربنایی در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: تا زمانی که حاکمیت همراهی مردم را در این حوزه نداشته باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد.

جلیلی بیان کرد: در هر صحنه‌ای حتی در دوران سخت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم در صحنه حاضر شده اند، کار به خوبی پیش رفته و کاستی‌ها و کوتاهی‌ها نیز رفع شده اما زمانی که مردم در صحنه حضور نداشتند، کار لنگ مانده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهار کرد: در مبارزه با فساد باید از ۲ آسیب جدی پرهیز کنیم که در فرمان تاریخی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده که اولی کنار گذاشتن تعارف و دومی نیز پرهیز از کارهای نمایشی است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسئولان و مدیران ما بخواهند با کارهای نمایشی و تعارفات نابجا امر مبارزه با فساد را کنار بگذارند، کار خاصی به پیش نمی‌رود و ضرورت دارد با پرهیز از شعارها و کارهای تبلیغاتی اصل موضوع مورد توجه قرار گیرد.

جلیلی هماهنگی بیشتر و پرهیز از تسامح را در مبارزه با مفسدین یادآور شد و گفت: به دور از هیاهو و تعابیر غلط بهتر است مسئولان با درک واقعیت فساد و پی بردن به اصل صورت مسئله در پی حل مشکلات و مسائل پیش رو باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: امیدواریم با یک حرکت سنجیده در کشور در سال‌های پیش رو بتوانیم در این حوزه اقدامات مؤثر و ریشه‌ای را به سرانجام برسانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ