فعالیت 40 مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف

اقتصاد ایران: رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان توسعه تجارت، افزایش تعداد رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت ا‌ست، از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به 30 نفر ظرف چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد رجب‌نژاد، با اشاره به هدف‌گذاری سال 1402 در مورد افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به 30 نفر گفت: رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات تا هفته دیگر مستقر می‌شود. همچنین دو رایزن کشورهای برزیل و ازبکستان نیز در شرف اعزام قرار دارند.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در تلاش هستیم طی ماه‌های آینده رایزنان جمهوری اسلامی  ایران در اندونزی، اقلیم کردستان عراق، شانگهای چین، نیجریه و کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان و صربستان مستقر شوند. همچنین اعزام رایزن بازرگانی برای کشور عربستان را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم تعداد رایزنان بازرگانی محدود به دو نفر در‌ کشورهای عراق و افغانستان بود، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم و در یک سال تعداد رایزنان افزایش یافت و در حال حاضر در ۱۷ کشور رایزن مستقر داریم و طبق هدف‌گذاری سال ۱۴۰۱، این تعداد به زودی به ۲۰ نفر خواهد رسید.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به شرایط تحریم کشور گفت: اعزام رایزنان به برخی کشورهای اروپایی به دلیل تحریم با موانعی همراه است، اما افزایش تعداد رایزنان در کشورهای همسایه و همسو مدنظر است.

رجب‌نژاد‌ با اشاره به تعیین تعداد رایزنان براساس منابع بودجه‌ای گفت: در تلاش هستیم تعداد رایزنان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ نفر برسد.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های دولت سیزدهم و‌ تاکید شخص رئیس‌جمهور و هدفگذاری وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، گسترش مراکز تجاری و توسعه کیفی آنهاست، گفت: در حال حاضر مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به بیش از ۴۰ مرکز رسیده است و بزودی 2 مرکز تجاری دیگر نیز راه اندازی می شود.

رجب‌نژاد با بیان اینکه این مراکز با مجوز سازمان توسعه تجارت از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: این مراکز بازوی کمکی وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در گسترش مراودات تجاری هستند و تلاش شد در کشورهای هدف توسعه تجارت ایران، این مراکز تجارت ایجاد و به صادرکنندگان و تجار کمک شود. 

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تعداد این مراکز از ۲مرکز در دولت قبل به ۴۰ مرکز رسیده است، گفت: در حال حاضر در عراق ۵مرکز، در روسیه ۵ مرکز، در سوریه سه مرکز و در قاره آفریقا،۸ مرکز تجاری داریم. همچنین این مراکز در کشورهای آسیای میانه، ازبکستان، لهستان، امارات و …نیز فعال هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ