پوتین قانون خروج از پیمان نیروهای مسلح اروپا را امضا کرد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه با امضای قانونی رسماً کشورش را از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا خارج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) قانون خروج این کشور از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا را امضا کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سند مربوط به خروج رسمی روسیه از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا در درگاه رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی کرملین منتشر شده است.

این معاهده در سال ۱۹۹۰ در پاریس امضا شد و در سال ۱۹۹۹ نسخه به‌روزشده آن در نشست سران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استانبول امضا شد. نسخه اصلاح‌شده‌ای از این معاهده نیز توسط چهار کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین تصویب گردید.

در سال ۲۰۰۷، روسیه مشارکت خود در معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا را «تا زمانی که کشورهای ناتو موافقتنامه سازگاری را تصویب کنند و اجرای این سند را با حسن نیت آغاز نمایند» به حالت تعلیق درآورده بود.

پیش از این، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به خروج مسکو از معاهده نیروهای مسلح اروپا در آینده نزدیک، گفته بود که این معاهده با منافع امنیتی روسیه مغایرت دارد. (جزئیات بیشتر)

کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه امروز قانون تصویب موافقتنامه با قرقیزستان برای ایجاد نیروی پدافند هوایی مشترک را امضا کرد.

به نوشته اسپوتنیک، این قرارداد در ۱۶ آگوست ۲۰۲۲ در مسکو امضا شد و ذیل آن طرفین در حال ایجاد سیستم پدافند هوایی مشترک منطقه‌ای هستند که بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم دفاع هوایی مشترک کشورهای مستقل همسود به منظور بهبود شبکه پدافندی در منطقه است.

پایان پیام/م

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ