تهران به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد

اقتصاد ایران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگر ورودی به تهران افزایش چشم‌گیری داشته، گفت: طبق اعلام قبلی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ تهران تبدیل به قطب گردشگری و یکی از مقاصد اصلی گردشگران خواهد شد.

پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، در گفت‌وگویی تلفنی با برنامه رادیویی استودیو هشت در خصوص طرح و برنامه‌های وزارت گردشگری و همچنین همکاری مشترک این اداره‌کل با شهرداری تهران برای جهش و رونق گردشگری در پایتخت توضیحانی را ارائه داد.

جانفشان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال‌های اخیر تصمیم گرفته‌ایم زیرساخت‌های گردشگری تهران را به طور جدی توسعه دهیم، در این بخش با همکاری ارگان‌هایی همچون شهرداری تهران تصمیم گرفتیم پروانه ساخت هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری را با تخفیفی تا ۸۰درصد صادر کنیم، همین بسته تشویقی باعث شد سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با پشتوانه بیشتری شروع به کار‌کنند.

تداوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری تهران با افتتاح ۴هتل
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ادامه داد: در همین رابطه هفته‌ی گذشته هتل «تلاش» در منطقه پارک‌وی تهران با حضور آقای مرتضوی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی افتتاح شد، همچنین ۳هتل دیگر در آستانه‌ی افتتاح قرار دارد. هتلی ۴ستاره در نزدیکی میدان ولیعصر در میلاد امام رضا (ع) در تاریخ ۱۰خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید. هتل ۴ستاره «رویال تهران» نیز در منطقه بلوار‌کشاورز و در نهایت بوتیک هتل ۵ستاره «میراث رشیدیه» در‌غرب تهران که مربوط به مرحوم رشیدی از پیشکسوتان گردشگری تهران، نیز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. این هتل‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده و در موقعیت جفرافیایی بسیار مناسبی قراردارند. افتتاح این چهار هتل از جهت آنکه ظرفیت اقامتی استان تهران را افزایش می‌دهند به همان نسبت نیز باعث جذب گردشگر بیشتر به پایتخت خواهند شد.

پرهام جانفشان در پاسخ به مجری استودیو هشت، گفت: در سال‌های گذشته گردشگر ورودی به تهران افزایش چشم‌گیری داشته و در تعطیلات عید نوروز امسال نیز مجموعه‌های تاریخی و گردشگری تهران مثل کاخ سعدآباد، نیاوران، گلستان و جاذبه‌های مانند پل طبیعت تهران مملو از گردشگری بود؛ طبق اعلام قبلی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ تهران تبدیل به قطب گردشگری و یکی از مقاصد اصلی گردشگران خواهد شد؛ انتشار دو کتاب مهم «مسیر‌های گردشگری تهران» و «مسیر‌های طبیعت‌گردی تهران» نیز در همین راستا صورت گرفته‌است.

پاسخ به حاشیه‌های سفر یک گردشگری عمانی به شمال ایران
امامی مجری برنامه استودیو هشت در‌خصوص انتشار ویدیویی از سوی یک گردشگر عمانی که پس از سفر به شمال کشور انتقاداتی را از مغایرت خدمات گردشگری خریداری شده و آنچه تجربه کرده است مطرح کرده بود، پرسید که جانفشان به عنوان عضوی از خانواده گردشگری ایران پاسخ داد: همکاران ما در استان تهران حساسیت ویژه‌ای در این خصوص دارند و چنین اتفاقی در پایتخت بسیار نادر است، اما به طور کل در خصوص سفر این اینفلوئنسر فضای مجازی و محتوایی که منتشر کرده است، ابتدا باید راستی آزمایی صورت گیرد که اولا اظهارات او صحت داشته است یا خیر؟ نکته‌ی دیگر آن است که گردشگران باید از دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و تحت نظارت وزارت گردشگری خدمات بگیرند، در این حالت تمام سفر آن‌ها برنامه ریزی شده و قابل اطمینان خواهد بود و تخلفات در آژانس‌های تحت نظارت وزارت گردشگری بسیار محدود است و در همین موارد نادر نیز جبران خسارت کامل صورت می‌گیرد.

جانفشان در پایان این برنامه نیز تاکید کرد: تهران مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و تفریحی است. گردشگری باعث می‌شود مردم اوقات فراغتی شاد و سالم داشته باشند. هرچه رسانه‌ها بیشتر به گردشگری و اقتصاد گردشگری بپردازند و مسئولین ما پاسخگو باشند باعث رشد این صنعت خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ