تراز حمل‌ونقل تجاری در دریای خزر مثبت شد

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: برقراری سفر‌های منظم دریایی برای حمل بار از انزلی به مقصد روسیه باعث شد برای نخستین بار تراز حمل‌ونقلی در شرکت کشتیرانی خزر مثبت شده و میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  کامبیز جهانبانی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر، گفت:  هم‌اکنون حمل‌ونقل دریایی در دریای خزر روان شده و در حوزه تجارت به ویژه صادرات به روسیه دیگر شاهد انباشت و رسوب کالا در بنادر شمال کشور نیستیم.

جهانبانی در ادامه افزود:  با تلاش بی‌وقفه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت ایران، تراز حمل‌ونقلی در این شرکت کشتیرانی مثبت شده و میزان صادرات از واردات بیشتر شده است.

وی با دعوت از صادرکنندگان برای توسعه حمل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده ضمن تداوم سفر‌های منظم هفتگی شناورها، تلاش شده است نرخ کرایه حمل نیز افزایش نیابد.

جهانبانی افزود: هم‌اکنون خدمات حمل کانتینری از سوی کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمال کشور به بنادر روسیه در حال انجام است و در عین حال با توجه به قرار گرفتن در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این امکان و توان را داریم که در مقاطع ویژه و در صورت نیاز بازار، عرضه کانتینر را به سرعت افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۵ هزار دستگاه انواع کانتینر از سوی کشتیرانی دریای خزر در این دریا حمل‌ونقل شده است، تصریح کرد: در بخش کانتینر‌های یخچالی نیز ظرفیت‌های مناسبی در اختیار داریم؛ اما به علت فقدان امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که برای رفع آن‌ها در حال مذاکره با طرف روسی هستیم. مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص کریدور شمال-جنوب نیز گفت: در این کریدور شاهد افزایش روزافزون فعالیت‌ها هستیم؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ در قیاس با سال ۱۴۰۰ در حمل‌ونقل کریدوری ۳۶۰ درصد رشد را ثبت کردیم که بیانگر نقش‌آفرینی محوری و ممتاز کشتیرانی دریای خزر در این مسیر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ