۷۰ هزار واحد مسکن برای محرمان در حال ساخت است

اقتصاد ایران: بیرجند- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه رهبری بر ساخت مسکن محرومان تأکید داشته و آن را جزو اولویت‌ها برشمرده اند، گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در چند روزی که میهمان استان خراسان جنوبی هستیم از نزدیک مشکلات استان را مشاهده و آنجایی که نیازمند برنامه‌ریزی بوده با اخذ نظرات برنامه‌هایی را در این خطه خواهیم داشت.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یادگار امام راحل (ره) دانست و افزود: در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) حسابی را به نام خود افتتاح کردند و بنیاد مسکن مبتنی بر حساب ۱۰۰ شکل گرفت و شاید تنها حسابی بوده که امام به نام خودشان باز و مردم را دعوت به کمک و دولت را دعوت به حمایت کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن آثار و برکات زیادی داشته و خدمات بسیار زیادی ارائه داده است، یادآور شد: مأموریت‌های زیادی به بنیاد توسط دولت‌های و مجلس شورای اسلامی به بنیاد واگذار شده است.

روحانی نژاد با بیان اینکه آنچه که امروز بنیاد مشغول بوده نوسازی مسکن روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است، یادآور شد: بنیاد مسکن موظف بوده عمران و آبادانی را به این مناطق برساند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در روستاها انجام می‌شود، گفت: این طرح‌ها در واقع تکلیف زمین‌های روستاها را مشخص می‌سازد و تا این طرح اجرایی نشود نوسازی خانه‌ها صورت نمی‌گیرد.

نوسازی ۵۲ درصد مسکن‌های روستایی

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: خوشبختانه در حال حاضر ۵۲ درصد خانه‌های روستاییان در سراسر کشور نوسازی شده‌اند.

روحانی‌نژاد ادامه داد: حاصل این اقدام این بوده که در زلزله بم ۳۶ هزار نفر کشته و در زلزله هرمزگان با همان شدت یک نفر هم کشته نمی‌شوند این جز خدمت نظام اسلامی نبوده و که بنیاد مسکن با نوسازی منازل روستایی سبب شده تا در این بلایای طبیعی نه تنها شاهد تلفات نباشیم بلکه سرمایه‌های مردم نیز از بین نمی‌روند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۱۰ نوسازی مسکن‌های روستایی را در سراسر کشور به اتمام رسانده و جشن ملی پایان آن برگزار می‌شود.

ساخت مسکن محرومان با همکاری نهادهای مختلف در کشور دنبال می‌شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ساخت مسکن محرومان تأکید داشته و آن را جزو اولویت‌ها برشمرده‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار واحد مسکن محرمان در کشور در حال ساخت است.

روحانی نژاد گفت: در گذشته بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان شخصاً ورود پیدا می‌کرد ولی در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت دیگر نهادها از جمله کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان در کنار بنیاد مسکن قرار گرفته و هر کدام گوشه‌ای از کار را عهده دار شده‌اند.

وی به دلایل کمبود مسکن در کشور اشاره داشت و افزود: در گذشته فرزندان یک خانواده در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند ولی الان هر کدام مجزا خانه‌ای می‌خواهند و درکلان شهرها و مرکز استان‌ها کمبود مسکن به دلیل مهاجرت افراد وجود دارد.

ساخت ۶ هزار مسکن ویژه معلولان در کشور

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای ساخت مسکن محرومان گفت: خوشبختانه با همکاری خیران در این زمینه ورود یافته‌ایم و تاکنون ۲۲ هزار مسکن خیر ساز در کشور برای محرومان ساخته شده است.

روحانی‌نژاد در مورد ساخت مسکن معلولان ویژه خانواده‌ها دارای دو معلول و بیشتر اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بهزیستی منعقد شده بنیاد مسکن ساخت ۶ هزار واحد مسکن را برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول و بیشتر هستند برعهده گرفته که خوشبختانه اکثر آنها ساخته شده و بخشی مربوط به خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید به فکر محرومان باشد و این گونه خانواده‌ها را در جامعه کشف کند، یادآور شد: بنیاد مسکن ساخت مسکن برای مددجویان، ایتام، معلولان، بی سرپرستان و از کار افتادگان و همچنین طلاب را برعهده دارد که خوشبختانه ساخت و سازهای خوبی برای مسکن طلاب صورت گرفته است.

استقرار ۲۲ ستاد بازسازی و ساخت مسکن در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی در کشور

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید رهبری در مورد ساخت و بازسازی مسکن‌هایی که به سبب بلایای طبیعی تخریب شده‌اند، گفت: کشور حادثه خیز بوده و در حال حاضر ۲۲ ستاد بازسازی در کشور مستقر بوده و تا پایان خردادماه تقریباً کار ۱۹ ستاد در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی به اتمام می‌رسد و تنها این ستادها در هرمزگان و خوی برای ادامه کار مستقر خواهند بود.

روحانی نژاد بیان داشت: سه شرط برای جذب نیروهای بنیاد مسکن الزامی بوده که شامل ولایی، انقلابی و جهادی بودن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت طرح نهضت ملی مسکن را در کشور اجرایی کرده که بیشترین بخش این طرح را بنیاد مسکن در کشور اجرا می‌کند، افزود: در استان هم اقدامات خوبی صورت گرفته و از ۳۱ شهری که در این استان وجود دارد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ شهر در اختیار بنیاد مسکن است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن علاوه بر اقدامات ذکر شده در حوزه‌های مختلف از جمله مترو سازی، ساخت آزاد راه، بیمارستان‌ها و اماکن مقدسه نیز ورود یافته و فعالیت می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ