پیشگیری از مصرف سیگار با آموزش امکانپذیر است

اقتصاد ایران: مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران، بر ضرورت پیشگیری از مصرف مواد دخانی برای جلوگیری از هزینه های درمان بیماری های ناشی از مصرف مواد دخانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره عزیزی، با اشاره به برگزاری «اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» در روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، اظهار داشت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در جهت همسویی با سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همگامی با سیاست‌ها و اهداف برنامه راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز و نیز در راستای مأموریت‌های پیشگیرانه خود در جهت افزایش شاخص‌های بهداشت روان و ارتقای سواد سلامت، اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» را برگزار می‌کند.

وی گفت: دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین مرجع علمی کشور لازم است با استناد به اصول بنیادینی چون مسئولیت پذیری اجتماعی و تأثیر گذاری اجتماعی در ترویج هنجارهای رفتاری سلامت بخش و سبک زندگی سالم نقش پیشگامانه داشته باشد. از همین رو تصویب خط مشی «دانشگاه بدون دخانیات» نه تنها ترویج محیط دانشگاهی سازگارتر با محیط زیست و کاهش خطرات مرتبط با سلامتی مانند سرطان، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها در دانشجویان است, بلکه در نگاهی متعالی تر هدف فرهنگ سازی در سایر مراکز آموزش عالی, سازمان‌ها, نهادها و عموم جامعه با هدف ارتقا شاخص‌های سلامت را فراهم می‌کند.

عزیزی افزود: در این همایش کوشش می‌شود در گفتمانی علمی ضرورت دانشگاه عاری از دخانیات تبیین شده, علاوه بر آن سخاوتمندانه محتواهای آموزشی که سال‌ها روی آن تدوین و کار علمی صورت گرفته توزیع شود که این مهم خود گامی برای ایجاد حساسیت و آگاه سازی برای کنترل دخانیات است, چون اجرای گام اول این سیاست متمرکز بر آموزش است.

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران همچنین گفت: همه ما می‌دانیم بسیار منطقی است که ابتدا بهتر است برای پیشگیری اقدام کنیم تا اینکه بخواهیم برای درمان و پیامدهای منفی هزینه کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ