ارز دیجیتال کاردانو معرفی شد/ تاریخچه و ویژگی ها نسبت به سایر رمز ارزها

اقتصاد ایران: ارز دیجیتال کاردانو که به عنوان نسل سوم شناخته می شود، معرفی و ویژگی ها نسبت به سایر رمز ارزها بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اگر در حوزه کریپتو کارنسی ها فعالیت کرده باشید، بدون شک نام پلتفرم های بیت کوین، اتریوم و کاردانو به گوش خورده است. با اینکه پلتفرم کاردانو به عنوان نسل سوم شناخته می شود اما بعد از معرفی به بازار توانست رشد بسیار سریعی را تجربه کند. وجود مزایای بسیار مختلف و البته جذاب موجب ایجاد تمایز و تفاوت بین کاردانو و سایر پلتفرم ها شده است. اگر علاقه مند هستید با کاردانو بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاردانو چیست؟

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز است که فعالیت را سال 2017 آغاز کرد. ارز دیجیتالی که توسط این پلتفرم پشتیبانی می شود، کاردانو یا ADA است. ADA نیز به مانند تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار می تواند برای خرید و فروش، دریافت و ارسال وجه و سرمایه گذاری مورد استفاده قرار بگیرد. اما آن چیزی که خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو را بین معامله گران مختلف محبوب کرده، وجود مزایا و ویژگی های منحصر به فرد در پلتفرم بلاک چین آن است.

این پلتفرم به عنوان اولین بلاک چینی شناخته می شود که از یک استراتژی تحقیقاتی بررسی شده در اصول استفاده کرده است. به همین دلیل توجهات بین المللی زیادی را به خود جلب کرده است. ADA از فناوری های پیشرفته ای مانند معماری لایه ای برای بهبود مقیاس بندی، امنیت و پایداری استفاده می کند. ارز دیجیتال کاردانو که به عنوان یک ارز دیجیتال نسل سوم شناخته می شود در تلاش است مشکلات و نواقص ارزهای دیجیتال نسل قبلی مانند بیت کوین و اتریوم را برطرف کرده و آنها را بهبود ببخشد.

تاریخچه ارز کاردانو

ارز کاردانو در سپتامبر 2017 وارد بازار شد. جرمی وود و چارلز هاسکینسون دو موسس شناخته شده این ارز، پیش از این روی پروژه اتریوم کار می کردند. با این حال به دلیل وجود تفاوت در اهداف مدنظر، راه را از اتریوم جدا کردند. آن چیزی که خرید کاردانو را در یک صرافی ارز دیجیتال محبوب کرده، نوآوری های آن در زبان و طراحی VM است. این نوآوری ها، پاسخی به مشکلاتی بود که در شبکه اتریوم وجود داشت.

پلتفرم کاردانو راه را از سایر رقبا جدا کرد و در مسیر تلاش کرد تا با اساتید دانشگاه های مطرح جهان همکاری کرده و تحقیقات آکادمیک بررسی شده ای را در طراحی بگنجاند. این پلتفرم حدود 62 میلیون دلار از سرمایه گذاران خارجی کسب درآمد کرد. ورود ارز کاردانو به صرافی های بزرگ جهان مانند بایننس موجب افزایش ارزش و قیمت آن شد. تا جایی که امروزه به یکی از ارزهای با ارزش بازار کریپتو کارنسی بدل شده است.

چه چیزی کاردانو را منحصر به فرد می کند؟

تفاوت عمده ارز کاردانو با سایر ارزهای دیجیتال موجود، تکیه آن به تحقیقات همتا و روش های مبتنی بر شواهد در توسعه آن است. در حالی که بیشتر بازار کریپتو کارنسی در تب و تاب حرکت با نهایت سرعت هستند، کاردانو در جهت مخالف آن ها قدم بر می دارد. از این رو کاردانو یک رویکرد آهسته تر و البته روشمندتری را مدنظر قرار داده است. مزیت این روش آن است که باعث می شود تا توسعه دهندگان به نحو مطلوب تمامی تهدیدات احتمالی را شناسایی کنند.

با این وجود، چنین رویکردی معایب خاص هم دارد. روند توسعه ارز کاردانو در مقایسه با سایر رقبا بسیار بیشتر طول خواهد کشید. همین امر موجب می شود تا از بازار عقب بیوفتند. برخی از منتقدین اذعان داشتند سیستم بررسی همتای امروزی، مشکلات خاص داشته و تکیه به آن لزوما به عنوان یک مزیت شناخته نمی شود.

اما نکته دیگری که باعث ایجاد تمایز بین ارز کاردانو و سایر ارزهای موجود در بازار شده، وجود پروتکل اثبات سهام برای اعتبار سنجی تراکنش ها است. این پروتکل بسیار کارآمدتر از پروتکل اثبات کاری است که توسط بیت کوین معرفی شد. با اینکه شاید امروزه ارزهای دیجیتال مختلفی وجود داشته باشند که از پروتکل اثبات سهام استفاده می کنند اما نباید فراموش کرد که کاردانو، ارزی بود که این مسیر را هموار کرد.

کاردانو چگونه کار می کند؟

به عنوان یک ارز دیجیتال نسل سوم، کاردانو تلاش می کند برخی از رایج ترین مشکلات موجود در بلاک چین را برطرف کند. برخی از مهمترین مشکلاتی که ارز کاردانو در حال بهبود آن است، عبارتند از:

- مقیاس پذیری: در روزهای اولیه، کاردانو تنها می توانست حدود 10 تراکنش را در ثانیه انجام دهد. اما توسعه دهندگان بعد از گذشت مدتی، راه حل مقیاس بندی جدیدی را در شبکه Hydra پیشنهاد دادند که از کانال های مختلف برای پردازش تراکنش های خارج از زنجیره استفاده می کند. همین امر موجب شد تا ارز کاردانو قادر شود بیش از یک میلیون تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

- قابلیت همکاری: امروزه هزاران ارز دیجیتال مختلف در بازار کریپتو حضور دارند که هر کدام از آن ها، ویژگی ها، مزایا و اکوسیستم مخصوص به خود را دارند. در این میان کاردانو سخت در تلاش است تا استانداردهای لازم برای همکاری در سراسر شبکه و تمامی ارزهای دیجیتال را به بازار معرفی کند. این سیستم شامل مدیریت بلاک چین، پروتکل های ارتقا سیستم و مجموعه ویژگی های دیگر است.

- امنیت: بحث امنیت همواره یکی از بحث های مهم در بلاک چین بوده که اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. با اینکه خطرات زیادی پیش روی ارزهای دیجیتال وجود دارد اما ارز کاردانو در تلاش است به این خطرات غلبه کند. اکنون این پلتفرم استانداردهایی برای مدیریت حریم خصوصی، امنیت و تمرکززدایی دارد که موجب افزایش امنیت شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ