خدمات بهداشت ملی انگلیس اطلاعات بیماران را به فیس بوک فاش کرد

اقتصاد ایران: طبق بررسی های نشریه آبزرور، زیرمجموعه های «سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس»(NHS) اطلاعات محرمانه کاربران را با فیس بوک به اشتراک گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی توسط این نشریه نشان داد یک ابزار ردیابی پنهانی در وب سایت ۲۰ زیر مجموعه NHS برای جمع آوری اطلاعات مرورگر و اشتراک گذاری آنها با این شرکت فناوری به کار رفته است. چنین اقدامی نقض حریم خصوصی کاربران به حساب می آید.

ابزار «متا پیکسل» جزئیات خصوصی درباره بیماران از جمله وضعیت سلامتی، قرار ملاقات با پزشک و درمان ها را بدون رضایت افراد به فیس بوک منتقل می کرد.

داده های به دست آمده ممکن است توسط متا (شرکت مادر این شبکه اجتماعی) برای مقاصد تجاری از جمله تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش آبزرور از ۲۰ زیرمجموعه «سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس» ۱۷ مورد از ابزار «متا پیکسل» استفاده می کردند و در روزهای گذشته این ابزار ردیابی را از وب سایت هایشان حذف کرده اند.

بسیاری از زیرمجموعه ها اعلام کردند پیکسل های ردیابی را برای نظارت بر استخدام یا کمپین های خیریه نصب کرده بوده اند و نمی دانستند آنها داده های بیماران را به فیس بوک منتقل می کند.

یکی از زیرمجموعه های تحت تاثیر این رویداد به نام Buckinghamshire Healthcare NHS trust قبلا در سیاست های حریم خصوصی خود اعلام کرده بود اطلاعات محرمانه درباره سلامت و درمان افراد هیچ گاه برای مقاصد بازاریابی بدون رضایت واضح کاربر ممکن نیست.

این درحالی است که در اوایل ماه جاری میلادی متا ۱.۲ میلیارد یورو( یک میلیارد پوند) جریمه و به شرکت دستور داده شد انتقال داده های کاربران اروپایی به سرورهای آمریکایی را متوقف کند.

این جریمه بی سابقه از سوی کمیسیون حفاظت از داده ایرلند و پس از یک تحقیق ۳ ساله درباره فعالیت شبکه اجتماعی وضع شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ