واکنش اوزیل به پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه

اقتصاد ایران: ستاره سابق تیم رئال مادرید به پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مسوت اوزیل ستاره خط میانی آلمانی- ترکیه‌ای پیشین تیم‌های رئال مادرید و آرسنال از پیروزی رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه استقبال کرد.

شامگاه یکشنبه شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد پس از شمارش ۹۸.۰۶ درصد آرا دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، اردوغان ۵۲.۱۲ درصد آرا و کمال قلیچدار اوغلو رقیب او ۴۷.۸۸ درصد آرا را به دست آورده‌اند.

اوزیل با انتشار تصویری از خود و اردوغان، در توئیتر نوشت: الحمدلله.

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه تیم ملی آلمان، پیشتر نیز حمایت‌های خود از اردوغان را در انتخابات ابراز کرده بود. او پیش از آغاز دور اول انتخابات ترکیه نوشته بود: ما همیشه با تو هستیم آقای رئیس‌جمهور.

رابطه دوستانه و صمیمی اردوغان و اوزیل بر هیچ کسی پوشیده نیست. رئیس‌جمهور ترکیه در سال ۲۰۱۹ در مراسم عقد ستاره پیشین تیم‌های رئال مادرید و آرسنال با امنیه گولشی به عنوان شاهد حضور داشت.

ستاره سابق آرسنال چند هفته مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همزمان با سفر اردوغان به لندن که با اعتراض فعالان حقوق‌بشر مواجه شد، به دیدار رئیس‌جمهور ترکیه رفت و با او عکس یادگاری گرفت.

اوزیل درباره این ماجراها گفته بود: مانند بسیاری از افراد، ریشه اجدادی من به بیش از یک کشور باز می‌گردد. من در آلمان بزرگ شده‌ام اما ریشه‌های خانوادگی من در ترکیه است. من  ۲ قلب دارم، یکی آلمانی و دیگری ترکیه‌ای.

هواداران تیم ملی آلمان نیز به شدت به اوزیل تاخته و او را هو کردند. قلب آلمانی هافبک طراح نیز از حرکت باز ایستاد و او در نهایت با انتشار نامه‌ای بلندبالا نسبت به رفتارهای نژادپرستانه در آلمان انتقاد و برای همیشه از مانشافت خداحافظی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ