نخستین موضع‌گیری شهردار استانبول پس از پیروزی اردوغان

اقتصاد ایران: شهردار استانبول در نخستین اظهار‌نظر پس از اعلام پیروزی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که به نتیجه این انتخابات احترام می‌گذارد و امیدوار است که این نتیجه، برای کشورش خیر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اکرم امام‌اوغلو» شهردار استانبول و از اعضای ارشد حزب «جمهوری‌خواه خلق» (CHP) که روز گذشته پیش‌بینی کرده بود «کمال قلیچدار اوغلو» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروز شود، پس از اعلام پیروزی «رجب طیب اردوغان» در این انتخابات، اعلام کرد که به نتیجه این انتخابات احترام می‌گذارد.

وی که یکی از مخالفان سرسخت اردوغان است، پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، گفت: «حکومت از آنِ مردم است و ما به تصمیم مردم احترام می‌گذاریم. امیدواریم این تصمیم برای کشور ما خوب و خیر باشد. از همه حامیان خود می خواهم که ناامید نشوند و امیدشان را حفظ کنند».

وی افزود: «ما پنج سال پیش در انتخابات شکست خوردیم، اما پس از تنها نه ماه، پیروزی بزرگی در انتخابات شهرداری‌ها کسب کردیم. ده ماه دیگر نیز، انتخابات شهرداری‌ها در پیش است و باید برای آن خوب آماده باشیم».

امام اوغلو در سال ۲۰۱۹ توانست در یک انتخابات جنجالی، «بن علی ییلدیریم» از حزب حاکم را شکست داده و شهردار استانبول شود.

اکرم امام اوغلو ادامه داد: «امروز سالگرد فتح استانبول است، محمد فاتح نه تنها شهر را که قلب ساکنان آن را نیز تسخیر کرد و این همان چیزی بود که ارکان فتح او و حکومت او در استانبول را تثبیت کرد. ما نیز باید قلب شهروندانمان را فتح کنیم و وارد آن شویم».

شهردار استانبول افزود: « از همه ساکنان استانبول می‌خواهم که عصر امروز در میدان "مالتبه" به منظور شرکت در فعالیت‌‌های مربوط به جشن فتح استانبول حضور یابند. در آنجا درباره چیزی که باید تغییر کند و نیز نقشه راه در مرحله آتی، سخن خواهیم گفت».

اکرم امام اوغلو که در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه نیز پیش‌بینی کرده بود «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب اردوغان پیروز قاطع این رقابت باشد، دیروز (یکشنبه، 28 می) نیز ادعا کرد: «کمال قلیچدار اوغلو، امشب رئیس‌جمهور خواهد شد».

با اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در شب گذشته، شکست جدیدی برای شهردار استانبول و گزینه تحت حمایتش برای ریاست‌جمهوری ثبت شد.

پایان پیام/م

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ