روش پرداخت مالیات جامعه پزشکی چگونه محاسبه می شود

اقتصاد ایران: مدیرکل برنامه‌ریزی اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با روش محاسبه مالیات پرداختی جامعه پزشکی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش انیسیان، در سومین جلسه هم اندیشی نمایندگان انجمن‌های علمی گروه پزشکی و مسئولان اداره کل اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، گفت: در ۱۲ سال گذشته تعرفه خدمات درمانی در مجموع ۲.۸ برابر شده اما تورم کشور در همین مقطع زمانی حدوداً ۱۳ برابر شده است. این به معنای آن است که تمامی شاغلان این حوزه نسبت به ۱۲ سال قبل فقیرتر شده‌اند و تازه باید مالیات بیشتری هم پرداخت کنند.

وی از تمامی انجمن‌های علمی گروه پزشکی خواست از ابلاغ نسخه به روز شده کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت که توسط سازمان نظام پزشکی به شورای عالی بیمه ارسال شده است، حمایت کنند و افزود: در آن تک تک خدمات هر گروه علمی به صورت مجزا ارزشگذاری شده است.

انیسیان ادامه داد: با مشخص شدن آخرین تغییرات مالیاتی قطعاً محتواهای آموزشی از سوی سازمان نظام پزشکی در خصوص امور مالیاتی برای تمامی گروه‌های اعضای سازمان نظام پزشکی منتشر خواهد شد.

وی از اعضای سازمان نظام پزشکی خواست که در صورت داشتن قرارداد با مراکز درمانی، چنانچه از پروانه مرکز استفاده می‌کنند تمامی تراکنش‌های مالی را با حساب مرکز و در صورتی که از پروانه خود استفاده می‌کنند، با داشتن قرارداد اجاره مشخص با مرکز، تمامی تراکنش‌های مالی را با حساب و دستگاه پوز شخصی به نام خود انجام دهند.

انیسیان همچنین از اعضای سازمان نظام پزشکی که با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری دارند خواست که حتماً اسناد مربوط به مالیات مکسوره خود از سوی مراکز را دریافت کرده و نزد خود نگه دارند و اگر مراکز یک ماه پس از کسر این مبلغ آن را به امور مالیاتی پرداخت نکردند حتماً مراکز را به پرداخت آن وادار کنند یا مبلغ را خود مجدد از مراکز دریافت کنند.

وی به اعضای جامعه پزشکی توصیه کرد: در صورتی که درآمدشان در سال گذشته از مبلغ سالیانه ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان کمتر بوده و مالیات سال پیش از آن هم کمتر از عدد ۲۵ میلیون تومان پرداخت کرده بودند، از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند. اما اگر رقم مالیات سال پیش از آن بیشتر از رقم ۲۵ میلیون تومان بوده است، بهتر است این گروه حتماً اظهارنامه مالیاتی را به صورت شفاف پر کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ