امکان‌ صدور "چکنو" بانک صادرات با نسخه وب همراه‌ بانک و بدون نصب نرم‌افزار

اقتصاد ایران: صدور چک امن دیجیتال بانک صادرات موسوم به "چکنو" از طریق نسخه وب همراه‌ بانک و بدون نصب نرم‌افزار امکان‌ پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صدور "چکنو" (چک امن دیجیتال) بانک صادرات از طریق نسخه وب، امکان‌پذیر شد و مشتریان این بانک می‌توانند بدون نصب نرم‌افزار همراه‌ بانک و تنها از طریق نسخه وب(PWA) به نشانی eb.bsi.ir ضمن بهره‌مندی از تمام امکانات و خدمات همراه‌بانک به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمان و مکان، چکنو صادر کنند.

براساس این گزارش، "چکنو" بانک صادرات به عنوان نخستین چک دیجیتال نظام بانکی، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و تاکنون 175 هزار فقره  از این طریق صادر و 32 هزار برگ کارسازی شده است. همچنین بیش از هزار و 175 میلیارد ریال از نقل و انتقال‌های خرد مردم به واسطه اعتماد به نخستین چک دیجیتال بانک صادرات بدون نیاز به چک کاغذی با موفقیت انجام شده است.

دارندگان حساب جاری با دسته‌چک در بانک صادرات می‌توانند بدون مراجعه به شعبه، "چکنو" را فعال کنند و به طور همزمان و مجزا از دسته‌چک‌های کاغذی و چک امن دیجیتال با رعایت مقررات و مجوزهای بانک مرکزی برای تسهیل در امور بانکی و پولی استفاده کرده و علاوه بر به‌کارگیری روش سنتی چک‌های کاغذی از قابلیت‌های نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی بهره‌مند شوند.

بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی در خصوص توسعه چک دیجیتال، تمام بانک‌ها ملزم به ایجاد زیرساخت‌های مناسب استفاده از چک دیجیتال هستند و بانک صادرات به عنوان نخستین بانک از دی‌ سال 1401 این خدمت را عملیاتی کرده است.

صدور چک دیجیتال مستلزم انجام عملیات امضای دیجیتال از طریق نرم‌افزار هامون است. نسخه اندرویدی این نرم‌افزار در دسترس بوده و بزودی نسخه iOS آن نیز از سوی بانک مرکزی ارائه می‌شود.

تسهیل خدمات غیرحضوری چک (تقاضای دسته‌چک، صدور، انتقال به غیر، نقد کردن و...)، افزایش امنیت و کاهش ریسک در پرداخت، داشتن الزامات قانونی چک کاغذی، امکان صدور و وصول چک در هر ساعت از شبانه‌روز، سرعت و دقت بیشتر در نقدشوندگی نسبت به چک کاغذی، جلوگیری از تحریف، مخدوش شدن و مغایرت عدد و حروف نسبت به چک کاغذی برخی از مزایای "چکنو" برای مشتریان و استفاده‌کنندگان از این محصول بانکی نوین به شمار می‌رود.​

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام




 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ