«صحیفه زندگی»؛ تبیین معارف زبور آل محمد(ص) بر محور بیانیه گام دوم

اقتصاد ایران: کتاب «صحیفه زندگی» با هدف تبیین معارف صحیفه سجادیه بر محور بیانیه گام دوم انقلاب، به کوشش جمعی از اساتید دانشگاه منتشر شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «صحیفه زندگی»، کتابی در مورد تبیین معارف صحیفه سجادیه بر محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که به‌تازگی از سوی نشر معارف منتشر شد.

این اثر تلاش دارد با محوریت معارف «صحیفه سجادیه»، به بازخوانی و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بپردازد و برنامه تمدنی جامعه اسلامی را با سنجه زبور آل محمد(ص) بازخوانی کند. این کتاب در سه بُعد «زندگی، زمانه و صحیفه امام سجاد(ع)»، «سرفصل‌های هفت‌گانه بیانه گام دوم انقلاب» و «جهاد تبیین» تنظیم شده است.

مهمترین ویژگی این کتاب که آن را با دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند، تشریح و تفسیر معارف بلند و عمیق «صحیفه سجادیه» بر اساس نکات مهم و استراتژیک بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است تا از این طریق، راه جوان نخبه و دانشجوی امروز را برای حرکت صحیح و بدون اشتباه در گام دوم انقلاب در راه رسیدن به اهداف بلند انقلاب، روشن و هموار سازد.

از آنجا که این کتاب، با تکیه بر معارف والا و بلند کتاب شریف «صحیفه سجادیه» و نیز مفاهیم عمیق «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، به بررسی و بیان مسائل مورد نیاز نسل جوان امروز برای «زندگی» در شرایط حال و آینده جامعه اسلامی می‌پردازد، عنوان «صحیفه زندگی» برای آن انتخاب شده است.

کتاب «صحیفه زندگی» در ابتدا با مقدمه‌ای با محوریت «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و زندگی امروز ما» آغاز می‌شود و در ادامه، کتاب به «زندگی، زمانه و صحیفه امام سجاد(ع)» در فصل نخست می‌پردازد. «امید و امیدآفرینی» عنوان فصل دوم این کتاب است و در ادامه، «علم و علم‌آموزی» از منظر صحیفه سجادیه و بیانیه گام دوم انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.

«معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، «سبک زندگی»، «جهاد تبیین» و «نتیجه‌گیری و جمع‌بندی عناوین دیگر فصل‌های این کتاب است. 

مطالعه صحیفه سجادیه با نگاهی سکولار و صرفاً به عنوان برنامه‌ای معنوی در زندگی فردی یکی از انحرافات بسیار عمیق و جفای آشکار به این میراث گرانسنگ است. بر همین اساس کتاب «صحیفه زندگی» قصد دارد با محوریت صحیفه سجادیه به بازخوانی و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بپردازد. بیانیه دوم گام انقلاب نقشه راه 40 سال دوم انقلاب اسلامی است که با توجه ظرفیت‌های ایجاد شده در طول 40 سال حرکت انقلابی جمهوری اسلامی و افق های پیش رو، الگوی مسلمان و جامعه تراز ایرانی اسلامی را ترسیم می‏‌کند.

التفات به وضعیت و جایگاه کنونی جمهوری اسلامی با ورود به گام دوم این نهضت تمدنی و به خصوص شرایط دنیای اسلام که در پیچ تاریخی قرار دارد و محوریت جمهوری اسلامی به عنوان میان دار این حادثه عظیم، نیاز به تراث معنوی و بخصوص صحیفه سجادیه، این گنجینه عظیم معارف الهی و برنامه تمدنی جامعه اسلامی را بیش از پیش نمایان می‏‌کند.

نشر معارف کتاب «صحیفه زندگی» را که به کوشش جمعی از اساتید و پژوهشگران تدوین شده، در 240 صفحه و در هزار نسخه به قیمت 99 هزار تومان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ