آمارهایی جالب از لیگ جزیره؛ رکوردشکنی آرسنال و کاپیتان انگلیس

اقتصاد ایران: با پایان لیگ برتر انگلیس، آمارهایی جالب توجه نیز برای اولین بار به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ روز یکشنبه و با برگزاری‌ بازی‌های هفته سی‌وهشتم به پایان رسید که در آن منچسترسیتی برای سومین بار پیاپی تاج قهرمانی را بر سر گذاشت.

لیگ جزیره این فصل، شاهد پرگل‌ترین فصل خود در سطح اول مسابقات انگلیس بود که با ۳۸ بازی به پایان می‌رسد. در این فصل ۱۰۸۴ گل به ثمر رسید که «ارلینگ هالند» مهاجم نروژی منچسترسیتی با ۳۶ گل، کفش طلا را از آنِ خود کرد.

لسترسیتی قهرمان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر انگلیس هم پس از ۹ سال و به ثمر رساندن ۵۱۷ گل، به دسته پائین‌تر فوتبال این کشور سقوط کرد. لیدز یونایتد هم که سال پیش به لیگ برتر بازگشته بود، با شکست مقابل تاتنهام در بازی پایانی به لسترسیتی و ساوتهمپتون پیوست.

فرار بزرگ اما متعلق به اورتون بود. آبی‌های شهر لیورپول موفق شدند با پیروزی مقابل بورنموث در لیگ برتر بمانند. «شان دایش» سرمربی این تیم می‌گوید: من در میانه فصل، مسئولیت باشگاهی را که می‌گفتند از هم پاشیده است، قبول کردم. باشگاه‌، ترک‌هایی برداشته بود اما نشکسته بود. ما روحیه جنگندگی خود را نشان دادیم. 

برنتفورد تنها تیمی بود که موفق شد مقابل منچسترسیتی به اصطلاح «دبل» کند و قهرمان لیگ جزیره را در ۲ بازی رفت و برگشت شکست دهد. آن‌ها در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک و در بازی برگشت که دیروز برگزار شد، با یک گل شاگردان «پپ گواردیولا» را شکست دادند.

پیش از برنتفورد، تنها تیم‌های تاتنهام در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ منچستریونایتد و ولوز در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ و چلسی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ موفق به شکست‌دادن گواردیولا و سیتی در ۲ بازی رفت و برگشت در یک فصل شده بودند.

 

آرسنال با به ثمر رساندن ۸۸ گل در این فصل، رکورد جدیدی را در تاریخ این باشگاه در لیگ برتر ثبت کرد. آن‌ها پیش از این و در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ که بدون شکست قهرمان شده بودند، ۸۷ گل وارد دروازه حریفان خود کرده بودند.

«هری کین» بهترین گلزن تاریخ تاتنهام و تیم ملی انگلیس در پیروزی چهار بر یک تیمش مقابل لیدز، ۲ گل به ثمر رساند و با ۱۱ گل، به تنها بازیکنی تبدیل شد که در هفته پایانی لیگ جزیره ۱۱ گل به ثمر می‌رساند.

کین ۳۰ گله یک رکورد دیگر را نیز به نام خود ثبت کرد. او تبدیل به دومین بازیکن تاریخ لیگ جزیره شد که در ۲ فصل پشت سر هم ۳۰ گل یا بیشتر از آن را به ثمر می‌رساند. «آلن شیرر» پیشتر موفق شده بود در سه فصل این رکورد را به نام خود ثبت کند. 

کاپیتان تیم شمال لندن که تیمش در پایان فصل هشتم شد و نتوانست راهی رقابت‌های اروپایی شود، در توئیتی نوشت: فصل آنگونه که می‌خواستیم پیش نرفت اما من فقط می‌توانم از هواداران خود برای حمایت بی‌نظیر آن‌ها در تمام طول فصل، تشکر کنم.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ