دشمن را داخل منطقه خودش جدی بگیریم و اطلاعات‌مان را تقویت کنیم

اقتصاد ایران: معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران گفت: باید به‌عنوان یک تجربه جنگی دشمن‌مان را در داخل منطقه خودش جدی‌تر بگیریم و اطلاعات استراتژی‌مان را قوی‌تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین همایش فصلی نهضت خاطره گویی با عنوان راهبردهای ایران و رژیم بعث عراق پس از فتح خرمشهر توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور فرماندهان حاضر در دفاع مقدس و پیشکسوتان بسیج، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی و فراجا برگزار شد.

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران، در این‌همایش، گفت: بعد از فتح خرمشهر ما می‌خواستیم برویم وارد سرزمین عراق شویم، تا آنجا ما شهرهایی را داشتیم آزاد می‌کردیم که مردم ایران در آنجا بودند و پشتوانه‌های مردمی‌اش مردمی بودند که در انقلاب بودند، از آنجا به بعد می‌خواستیم داخل خاکی برویم که مردمی متفاوتی دارند و جامعه دیگری هستند.

وی ادامه داد: امام (ره) بیشتر از همه حواسشان به این موضوع جمع بود و لذا بلافاصله در عملیات رمضان یک پیام مفصل خطاب به مردم عراق دادند و تبیین کردند که متجاوز نیستیم و با شما هستیم. به کمک ما بیایید و عشایر دجله و فرات را به حضور در جنگ با رژیم بعث دعوت کردند. آن‌قدری این موضوع برای امام مهم بود که بلافاصله یک صحبت یا پیام دیگر در فاصله کوتاه با همین مضمون داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران، افزود: بعد از شهادت شهید دقایقی در بحبوحه عملیات کربلای ۵، بنا به تجربیاتی که بنده داشتم تصمیم بر این گرفته شد تا به‌عنوان فرمانده قرارگاه بدر خدمت کنم. روز معارفه با حضور آقای شمخانی انجام شد. در مراسم معارفه سخنرانی کردم و گفتم ببینید ما در ایران رزمنده زیاد داریم که دارند در جبهه می‌جنگند، اینکه شما آمدید بدر را تشکیل دادید کمکش خیلی بزرگ نیست اما هرکدام از شما در پشت دشمن به‌اندازه یک لشکر می‌ارزید و ما باید برویم داخل عراق بجنگیم. اینجا این‌همه لشکر است و شما هم یک لشکر و تیپ کنار این‌همه لشکر هستید، آنجا هم نیرو کم ندارند که حالا بخواهند از ما استفاده کنند.

سردار نقدی گفت: شاید آن روز اکثریت نیروهای قرارگاه متوجه صحبت‌های من نشدند و با من به بحث پرداختند اما در میان آن‌ها شهید ابومهدی المهندس و ابوحسن عامری فرمانده فعلی بدر در عراق با بنده موافق بودند. سه، چهار نفر این حرف را خوب متوجه شدند و خیلی هم حمایت کردند منتها اکثریت با کسانی بود که مخالف بودند. هرچند نمی‌توان سختی مبارزه و شدت جنایت‌های رژیم بعث در عراق را در زمان صدام انکار کرد. اگر کسی پایش را در مبارزه می‌گذاشت جرأت نداشت در خانه خودش برود و به پدر یا مادرش بگوید من الآن در بیابان مخفی هستم یک قرص نان به من بده. یک چنین رعب و وحشتی را در آنجا ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: امام (ره) اشاره کردند که باید وضع داخل عراق را جدی‌تر می‌گرفتیم. یعنی به‌عنوان یک تجربه جنگی دشمن‌مان را در داخل مطنقه خودش جدی‌تر بگیریم و اطلاعات استراتژی‌مان را قوی‌تر کنیم. باید در این‌زمینه‌ها قوی‌تر عمل می‌کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران در پایان گفت: این درسی است که از آنجا می‌گیریم؛ ما باید به سرزمینی که دشمن در آن است و به اطلاعات عمق دشمن و راهبرد دشمن توجه کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ