خوزستان پیشتاز در صادرات خرمای کشور

اقتصاد ایران: با کاهش تنش آبی در یکسال گذشته بیش از ۲۷۸ هزار تن خرما در خوزستان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخیلات اختصاص دارد گفت: از این میزان سطح زیر کشت نخیلات در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۸ هزار تن خرما تولید شده است.

محمد حسنی نسب اظهار کرد: با توجه به کاهش تنش آبی نسبت به سال‌های قبل و اعمال مدیریت‌های اصولی توسط نخلداران افزایش و رکوردشکنی تولید خرما را در سال ۱۴۰۱ در استان شاهد بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است بیان داشت: از این میزان سطح زیر کشت ۲۷۸ هزار تن خرما توسط ۲۲ هزار و ۸۰۰ بهره بردار تولید شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب که سطح نخیلات در ۲۶ شهرستان استان گسترده شده است تصریح کرد: ۸۰ درصد خرمای استان در سه شهرستان شادگان، آبادان و کارون تولید می‌شود.

حسنی نسب در ادامه به ارقام کشت شده خرما در استان اشاره و اظهار کرد: ۷۰ درصد خرمای کشت شده در استان رقم استعمران بوده و مابقی سایر ارقام از جمله برحی، بریم، زاهدی، کبکاب و. بوده است.

وی با اشاره به تفکیک تولید خرما در استان گفت: ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن خرمای صادراتی استعمران، ۶۴ هزار تن خارک و رطب ابتدای فصل، ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن مصرف خرما به صورت خوراکی و ۳۵ذهزار تن خرمای صنعتی در استان تولید شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که طرح توسعه و بهسازی امسال در سطح نخیلات استان آغاز شده است گفت: این طرح برای سال اول در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شده است.

حسنی نسب با بیان این که طرح احیاء نخیلات به جد در استان دنبال می‌شود بیان داشت: این طرح دارای ۹ زیر مجموعه است که با پیگیری مجدانه آن شاهد اثرات و برکات این پروژه در سطح نخیلات استان خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ