افزایش پایگاههای جدید صادراتی دانش بنیان ها

اقتصاد ایران: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه صندوق برای افزایش پایگاههای جدید صادراتی دانش بنیان ها در ۱۴۰۲ به ویژه در کشورهای منطقه و همسایه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سیاوش ملکی‌فر  برنامه صندوق نوآوری برای رشد صادرات محصولات فناوری و توسعه پایگاه‌های صادراتی در خارج کشور در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: صندوق در این حوزه، ۳ گروه ابزار دارد؛ گروه ابزار اول به توانمندسازی صادراتی مربوط می شود مثل بالا بردن هوشیاری صادراتی، افزایش توانمندی های لازم برای صادرات مثل آموزش ها، مشاوره های صادراتی، دریافت استاندارها، تاییدیه ها و گواهینامه ها.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت های دانش بنیانی که می خواهند وارد بازار صادراتی شوند بعضا استاندارهای آن کشورها را باید داشته باشند مثلا باید استاندارد CE را داشته باشند و یا آن دسته از شرکت هایی که می خواهند دارو تولید کنند، حتما باید استاندارد JP را اخذ کنند.

ملکی فر خاطرنشان کرد: بحث بعدی، بحث مالکیت فکری است. شرکتی که می خواهد وارد بازارهای خارجی شود، باید حتما از حفاظت از مالکیت فکری خودش اطمینان حاصل کند که ما در این زمینه در بخش اعطای نشان تجاری، طرح صنعتی و اختراع یا همان پتنت حمایت بلاعوض از شرکت ها داریم.

وی ابزار دوم صندوق برای حمایت از رشد صادرات محصولات فناوری را «شبکه سازی صادراتی» عنوان کرد و گفت: شبکه سازی صادراتی یعنی یک شرکت دانش بنیان بتواند مشتریان بالقوه خود را پیدا کند، وارد مذاکره شود و بتواند محصولش را به فروش برساند و در این مسیر شریک و یا سرمایه گذار پیدا کند و یا برای فروش محصولات خود برای ایجاد نمایندگی رایزنی کند، چرا که گاهی اوقات شرکت ها خودشان محصول را می فروشند و یا در مناقصه ها شرکت می کنند و یا به دستگاه دولتی می فروشند و یا به یک خریدار دیگری نمایندگی می دهند؛ ما در این بخش ابزار نمایشگاه ها را داریم. شرکتها می توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و از سوی دیگر نیز هیات تجاری به مقصد کشورهای دیگر اعزام می کنیم و هیات ها پذیرش می کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین در زمینه پایگاه های صادراتی در حال حاضر در چند کشور دنیا این پایگاه ها اکتیو شدند و محصولات دانش بنیان ایرانی را به فروش می رسانند و به نیابت از ما وارد بازاریابی و مذاکره می شوند.

ملکی فر از برنامه صندوق برای افزایش کارگزاران به ویژه در کشورهای منطقه و همسایه خبر داد و گفت: اگر کسی توانمندی دارد و می تواند کار پایگاه صادراتی در کشورهای همسایه و منطقه انجام دهد، حتما اطلاعاتش را با ما در میان بگذارد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه شبکه سازی اتفاق افتاد، نوبت به تامین مالی صادراتی می رسد؛ یعنی ما تسهیلات دهیم و سرمایه گذاری کنیم با این هدف که شرکت ها محصول را بعد از قرارداد بفروشند که در این زمینه انواع و اقسام سرمایه گردش و تولید صنعتی و ... را داریم.

وی افزود: در این راستا در حال تلاش هستیم یک سری کارگزاران صادراتی را با شرکت ها شبکه کنیم؛ مثلا برخی کارگزاران می توانند به انتقال ارز کمک کنند. به زودی سمیناری برگزار می شود و در این سمینار یکی از شرکت ها که امکان انتقال ارز از چند کشور دنیا فراهم کرده را به شرکت های دانش بنیان معرفی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ