دبیر فدراسیون والیبال:

اقتصاد دستوری باعث فساد در والیبال می‌شود

اقتصاد ایران: دبیر فدراسیون والیبال گفت: اگر برای بازیکنان سقف تعیین شود تخلف صورت می‌گیرد چون قراردادهای پشت پرده بسته می‌شود و این خودش رانت ایجاد می‎‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، میلاد تقوی  در رابطه با انصراف تیم هراز از رقابت‌های لیگ برتر و عدم حمایت فدراسیون از باشگاه‌ها گفت: تیمداری در لیگ برتر بسیار پرهزینه است، به طور کلی ورزش کشور نه تنها در حوزه والیبال بلکه در سایر رشته‌های ورزشی صنعت پول‌سازی نیست. اکثر باشگاه‌هایی که در لیگ‌های کشوری تیمداری می‌کنند، بیشتر جنبه مسئولیت اجتماعی خودشان را انجام می‌دهند وگرنه قطعاً هیچ تیمی در والیبال نمی‌تواند مدعی شود در ۲۰ سال گذشته منابع اقتصادی کسب کرده است.

نظام مالی سازمان لیگ را راه‌اندازی کردیم

وی گفت: فدراسیون والیبال به دنبال این است که سیاست‌های خود را به گونه‌ای تعریف کند که منافع اقتصادی باشگاه‌ها تأمین شود. قطعاً سیاست گذاری برای حفظ منافع باشگاه‌های والیبال کار درستی است، نتیجه‌اش هم راه اندازی نظام مالی سازمان لیگ در سه سال گذشته بود. اگر روزی تیمی مثل هراز آمل با همه قدمتش از لیگ برتر والیبال کناره‌گیری می‌کرد، چند سال پیش کسی نمی‌گفت امتیازش را واگذار کرده، چون اصلاً امتیاز واگذار کردنی نبود، اما اگر الان به هر دلیلی این اتفاق رخ دهد همه می‌گویند این تیم امتیازش را واگذار کرده است.

اقتصاد دستوری باعث فساد در والیبال می‌شود

دبیر فدراسیون والیبال افزود: این نشان می‌دهد سیاست‌های فدراسیون در طول یک سال گذشته به سمت و سویی رفته که برای حضور تیم‌ها در لیگ برتر ارزش‌گذاری کرده، اما برخی مسائل خارج از قاعده مدیریت ورزش و والیبال است؛ شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای نیست که ما بخواهیم در آن دخل و تصرف کنیم. من اعتقادی به اقتصاد دستوری در والیبال ندارم. داورزنی هم چنین تفکری ندارد؛ چون اقتصاد دستوری باعث فساد می‌شود. اگر برای بازیکنان سقف تعیین شود تخلف صورت می‌گیرد چون قراردادهای پشت پرده بسته می‌شود و این خودش رانت ایجاد می‌کند.

دستمزد برخی بازیکنان والیبال حباب است

تقوی تأکید کرد: بنابراین اصلاً با اقتصاد دستوری در والیبال موافق نیستیم، اما موظفیم برای تعیین قیمت، بازار را در خصوص عرضه و تقاضا مدیریت کنیم. این جایگاه حاکمیتی فدراسیون است، ما موظف هستیم سیاست‌ها را به گونه‌ای تعریف کنیم که در بحث عرضه و تقاضا قیمت بازیکنان به سمت عقلانیت برود، امسال پیش بینی ما این است که تعداد تیم‌ها در لیگ برتر کاهش پیدا می‌کند. قطعاً تأثیر این موضوع را در افزایش قیمت دستمزد بازیکنان خواهیم دید. البته که من قبول دارم بخشی از دستمزد بالای بازیکنان هم حباب است و واقعیت ندارد. این حباب از سوی افراد سودجو مطرح می‌شود و نباید باشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. قطعاً فدراسیون با تمام توانش از باشگاه‌ها حمایت خواهد کرد؛ خانواده والیبال اعم از باشگاه، بازیکن و سرمربی مورد حمایت فدراسیون هستند، اما این موضوع را می‌پذیرم که باید ارتباط باشگاه‌ها و فدراسیون نزدیک‌تر باشد. درب فدراسیون روی باشگاه‌ها باز است و به زودی جلساتی با مدیرعاملان باشگاه‌ها خواهیم داشت و با سیاست بازار را از طریق عرضه و تقاضا کنترل کنیم.

ظرفیت لیگ والیبال حداکثر ۱۲ تیم است

تقوی در مورد ریزش باشگاه‌ها در لیگ برتر و عدم پویایی مسابقات لیگ عنوان کرد: ما از اول هم می‌دانستیم به دلیل شرایط سخت اقتصادی، با پدیده ریزش باشگاه‌ها در لیگ برتر روبه‌رو می‌شویم، ولی ما نباید تحت تأثیر تیم‌ها قرار بگیریم؛ قطعاً جای باشگاه‌هایی مثل هراز در لیگ والیبال خالی خواهد بود، اما شنیدم که شرکت میهن قرار است در لیگ حضور پیدا کند؛ البته هنوز نامه کتبی به دست ما نرسیده است، در هر صورت جایگزین تیم‌ها وجود دارد و نباید نگران باشیم. البته که من اعتقاد دارم ظرفیت لیگ والیبال حداکثر ۱۲ تیم است. اصلی ترین هدف ما پاسخ به چرایی خارج شدن تیم‌ها از لیگ برتر است.

وی در پاسخ به این سوال که لیگ امسال با چند تیم برگزار می‌شود، گفت: فعلاً هنوز هیچ تیمی انصراف نداده است. برنامه فدراسیون برگزاری لیگ با ۱۲ تیم است اما همچنان برای برگزاری لیگ با ۱۴ تیم حرف و حدیثی مطرح نشده است.

روی مواضع خود برای کسب میزبانی هستیم

دبیر فدراسیون والیبال در مورد ویزای ملی‌ پوشان برای حضور در لیگ ملت‌ها در آمریکا گفت: نامه‌ای از سوی گراسا رئیس فدراسیون جهانی برای ویزای ملی‌ پوشان به صورت کتبی نوشته شده و حتی از فدراسیون والیبال ایران هم دلجویی کرده‌ اند و یک نفر را مسئول پیگیری این موضوع منصوب کردند. امیدوارم مشکل به زودی حل شود ما از مواضع خودمان کوتاه نمی آییم و حتی خیلی امیدوار هستیم با میزبانی ما موافقت کنند چون در تمامی این سال‌ها بارها نشان دادیم خیلی خوب میزبانی کردیم.

برای ویزای ملی‌پوشان وقت سفارت در ارمنستان گرفتیم

تقوی در مورد حل ویزای اسماعیل نژاد و صالحی و حضور در سفارت آمریکا در ارمنستان گفت: یک وقت در کشور ثالث گرفته‌ایم اما هنوز هم مشخص نیست و ممکن است دوباره کارشکنی کنند و به این دو ملی پوش ویزا ندهند. به زودی مراحل گرفتن ویزای این دو ملی پوش از سوی سفارت آمریکا در ارمنستان انجام خواهد شد و این دو بازیکن فعلاً منتظر اعلام وقت سفارت هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ