رشد39درصدی صادرات ازگمرکات اصفهان در دوماه امسال

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان صادرات از طریق گمرک استان در ۲ماهه امسال را ۲۸۰ هزار تُن کالا به ارزش ۲۴۸ میلیون و ۹۳۹ هزار دلار اعلام کرد و گفت: صادرات استان در این مدت ۳۹ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت: صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۸۰ هزار تُن و به ارزش ۲۴۸ میلیون و ۹۳۹ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی یک درصد و از حیث ارزش ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رشد ۶۹ درصدی صادرات چدن آهن و فولاد

وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۳۰۶ نوع کالا برشمرد و در خصوص ارزش و سهم عمده محصولات صادراتی و مقایسه با مدت مشابه سال قبل، خاطرنشان کرد: چدن آهن و فولاد ۱۲۷ میلیون دلار با سهم ۵۱ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش یافته است؛ همچنین صادرات محصولات پتروشیمی ۳۱ میلیون دلار با سهم ۱۳ درصد، رشد یک درصدی داشته است.

افزایش صادرات فرش دستباف و ماشینی

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ادامه داد: صادرات محصولات لبنی ۲۰ میلیون دلار با سهم هشت درصد، ۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و صادرات محصولات از آهن و چدن ۱۶ میلیون دلار با سهم هفت درصد، ۲۹ درصد افزایش یافته و صادرات فرش ماشینی و دستباف ۱۲ میلیون دلار با سهم پنج درصد، ۱۳ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان را ۵۱ کشور اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ارزش صادرات به کشور عراق ۸۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۷ درصدی صادرات به این کشور را شاهد هستیم. همچنین ارزش صادرات استان به پاکستان ۵۷ میلیون دلار با رشد ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده و ارزش صادرات به ترکیه ۲۴ میلیون دلار با افزایش ۷۵ درصدی بوده است.

ارزش صادراتی کالا به امارات ۳۵ درصد کاهش یافت

به گفته وی ارزش صادرات استان به افغانستان طی دو ماهه امسال ۱۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد اما ارزش صادراتی به امارات متحده عربی ۱۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با دوماهه ابتدایی سال قبل ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به پنج مبادی گمرکی صادراتی استان اصفهان بیان داشت: طی دو ماهه نخست امسال ۲۴۹ میلیون دلار صادرات گمرکات استان اصفهان از طریق گمرک اصفهان ۱۴۹ میلیون دلار، گمرک اختصاصی ذوب آهن ۴۱ میلیون دلار، گمرک کاشان ۳۷ میلیون دلار، گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۲۱ میلیون دلار و گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی بالغ بر یک میلیون دلار انجام شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ