پیام تبریک نخست‌وزیر ارمنستان به اردوغان

اقتصاد ایران: نخست وزیر ارمنستان در پیام تبریک به «رجب طیب اردوغان» به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، خواستار تداوم همکاری بین دو کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان یکشنبه شب در توییتی پیروزی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را  تبریک گفت.

به گزارش منابع خبری، پاشینیان در توییتی نوشت: «با انتخاب مجدد اردوغان، مشتاقانه منتظر ادامه همکاری جهت عادی سازی کامل روابط بین کشورهایمان هستیم.»

وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه گذشته ارمنستان را در رابطه با نصب یک بنای یادبود در شهر«ایروان» پاخت این کشور در ایروان تهدید کرده بود(جزئیات بیشتر).

رجب طیب اردوغان، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه توانست اکثریت آرا (بیش از ۵۰ درصد) را بدست بیاورد و رئیس جمهور ترکیه باقی بماند. بر اساس آمار خبرگزاری آناتولی، پس از شمارش ۹۸.۰۶ درصد آرا، اردوغان توانست ۵۲.۱۲ درصد آرا و قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۸ درصد آرا را بدست بیاورد.

اردوغان پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در جمع طرفدارانش در استانبول سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: «ما عاشقان استانبول بوده و مسیر خود را از این شهر آغاز کرده و از این شهر به مسیر خود ادامه می‌دهیم».

اردوغان گفت: «ما صمیمانه از ملت نجیب ترکیه که بین دو عیدف جشن دموکراسی را به ما هدیه دادند، تشکر می‌کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «از ملتم که بار دیگر به من فرصت تحمل مسئولیتش را برای پنج سال آینده داده، قدردانی می‌کنم.»

اردوغان اضافه کرد: «بارها گفتیم که مسیر مقدس را ادامه خواهیم داد و تمام کسانی را که روی ما حساب کرده‌اند ناامید نخواهیم گذاشت.»

به دنبال پیروزی اردوغان، شماری قابل توجهی از شخصیت‌ها و مقام‌های جهان پیروزی او را تبریک گفتند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، ابراز اطمینان کرد که در دوره پیش‌رو روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بر پایه پیوندهای مستحکم تاریخی، فرهنگی، دینی، حُسن همجواری، احترام متقابل و منافع مشترک دو ملت بیش از پیش تقویت و همکاری‌های نزدیک دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، شرایط مناسب‌تری برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه فراهم خواهد کرد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ