مقام ارشد جمهوری آذربایجان:

با حضور اردوغان اتحاد راهبردی با ترکیه ادامه می‌یابد

اقتصاد ایران: مقامات ارشد جمهوری آذربایجان با تبریک پیروزی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، از ادامه روابط راهبردی با آنکارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به دنبال پیروزی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در دور دوم انتخابات سراسری این کشور شخصیت‌ها و مقام‌های جهان از جمله مقامات ارشد جمهوری آذربایجان به وی تبریک گفتند.

در همین زمینه، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری جمهوری آذربایجان یکشنبه شب در توییتی نوشت که پیروزی بزرگ رجب طیب اردوغان را درانتخابات ترکیه تبریک می‌گوید. بایراموف گفت: «اطمینان داریم که اتحاد راهبردی بین جمهوری آذربایجان و ترکیه تقویت یافته و ادامه خواهد یافت.»

جمهوری آذربایجان با ترکیه روابط بسیار گرمی در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی، اقتصادی دارد. ترکیه در جریان نبرد این کشور با ارمنستان به شدت از باکو حمایت کرد. 

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری  آذربایجان نیز با رجب طیب اردوغان تماس تلفنی برقرار کرد. علی‌اف در پیامی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. وی این پیروزی را اعتماد مردم ترکیه به سیاست اردوغان ارزیابی و ابراز اطمینان کرد که توسعه همه جانبه ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور ترکیه نیز از الهام علی اف تشکر کرد و روز استقلال این کشور را تبریک گفت.

بر اساس آمار خبرگزاری آناتولی، پس از شمارش ۹۸.۰۶ درصد آرا، اردوغان توانست ۵۲.۱۲ درصد آرا و قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۸ درصد آرا را بدست بیاورد.

رئیس جمهور ترکیه پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در جمع طرفدارانش در استانبول سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: «ما عاشقان استانبول بوده و مسیر خود را از این شهر آغاز کرده و از این شهر به مسیر خود ادامه می‌دهیم.»

اردوغان گفت: «ما صمیمانه از ملت نجیب ترکیه که بین دو عیدف جشن دموکراسی را به ما هدیه دادند، تشکر می‌کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «از ملتم که بار دیگر به من فرصت تحمل مسئولیتش را برای پنج سال آینده داده، قدردانی می‌کنم. بارها گفتیم که مسیر مقدس را ادامه خواهیم داد و تمام کسانی را که روی ما حساب کرده‌اند ناامید نخواهیم گذاشت.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ