تولید ۲۷۸ هزار تن خرما در خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخیلات اختصاص که از این میزان سطح زیر کشت نخیلات در سال گذشته بیش از ۲۷۸ هزار تن خرما تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی نسب عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به کاهش تنش آبی نسبت به سال‌های قبل و اعمال مدیریت‌های اصولی توسط نخل‌داران شاهد افزایش و رکوردشکنی تولید خرما در سال ۱۴۰۱ در خوزستان بودیم.

وی با بیان اینکه تولید خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۲۷۸ هزار تن خرما توسط ۲۲ هزار و ۸۰۰ بهره بردار تولید شده است.

حسنی نسب با اشاره به اینکه سطح نخیلات در ۲۶ شهرستان استان گسترده شد، تصریح کرد: ۸۰ درصد خرمای استان در شهرستان‌های شادگان، آبادان و کارون تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان به ارقام کشت شده خرما در استان اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد خرمای کشت شده در استان رقم استعمران و مابقی سایر ارقام از جمله برحی، بریم، زاهدی، کبکاب و… است.

وی با اشاره به تفکیک تولید خرما در خوزستان گفت: ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن خرمای صادراتی استعمران، ۶۴ هزار تن خارک و رطب ابتدای فصل، ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن مصرف خرما به صورت خوراکی و ۳۵ هزار تن خرمای صنعتی در استان تولید شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرح توسعه و بهسازی امسال در سطح نخیلات استان آغاز شد، خبر داد: این طرح برای سال اول در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شده است.

حسنی نسب با تاکید بر اینکه طرح احیای نخیلات به جد در خوزستان دنبال می‌شود، بیان کرد: این طرح دارای ۹ زیر مجموعه است که با پیگیری مجدانه آن شاهد اثرات و برکات این پروژه در سطح نخیلات استان خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ