دیدار صمیمی رئیس سازمان اوقاف با نمایندگان جامعه مسلمانان ماداگاسکار

اقتصاد ایران: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به‌مناسبت روز جهانی آفریقا میزبان تعدادی از نمایندگان جامعه مسلمانان ماداگاسکار بود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (7 خرداد ماه) به‌مناسبت روز جهانی آفریقا با تعدادی از نمایندگان جامعه مسلمانان ماداگاسکار و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار کرد.

در این دیدار صمیمانه که در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر اتحاد بین مسلمانان جهان به تشریح فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در کشورمان پرداخت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این دیدار اظهار کرد: جامعه اسلامی شرق آفریقا، جامعه پیشرویی بوده و از لحاظ فرهیختگی متمایز از سایر نقاط دیگر آفریقا است؛ بنده در سفرهایی که به قاره آفریقا داشتم با تمام جامعه اسلامی آفریقا دیدار کرده‌ام و پیام مودت آنها را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز منتقل کرده‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه ایران اسلامی، اهل اختلاف با سایر مسلمین نیست و این موضوع در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی ما مشخص است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مفاهیم بلندی را به تمام مذاهب اسلامی ارائه داده است.

وی درباره سابقه سنت حسنه وقف در کشور گفت: سابقه وقف در ایران به بیش از یک هزار سال می‌رسد؛ یکی از وقف‌های قدیمی در اصفهان یک هزار و 131 سال قدمت دارد؛ یکی دیگر از وقف‌های قدیمی که 900 سال قدمت دارد، وقف ربع رشیدی بوده که توسط خواجه رشیدالدین وقف شده است.
 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات با نیت بهداشت و درمان و وقفیات دانشگاهی در کشور، افزود: ما در ایران 210 هزار موقوفه ثبت شده داریم؛ همچنین بیش از پنج میلیون پلاک و رقبه وقفی در ایران وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه به استفتایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون وقف پول اشاره و مزیت‌های این استفتاء را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در خصوص توسعه وقف در زمینه‌های صنعت، معدن، زراعت، آبزی‌پروری، دام سبک و سنگین، تولید انرژی خورشیدی، تولید مسکن، توسعه خدمات ریلی و ... در حال کار هستیم و آمادگی داریم تا دانش خود را به سایر نقاط جهان، بویژه شما انتقال دهیم.

رئیس جامعه مسلمانان ماداگاسکار در حاشیه این مراسم با تشکر از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها بر حفظ وحدت میان امت اسلام تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ