استاندار سمنان:

اولویت استان سمنان تامین آب شرب مردم است

اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در استان گفت: اولویت ما تامین آب شرب سالم برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با توجه به کم آبی موجود و خشکسالی‌های چندین ساله اخیر، اولویت فعلی ما در استان تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای تمام مردم استان است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص مدیریت موارد در حوزه تأمین آب شُرب در استان با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال، اتخاذ شد، افزود: آمادگی کامل توسط ستاد مدیریت بحران و شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی و دستگاه‌های اجرایی متولی امر برای مدیریت امور در مواقع بروز مشکل، وجود داشته باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه فهرست چاه‌های فعال تحت اختیار دستگاه‌های دولتی احصاء و برای تأمین آب استان در مواقع کم آبی، وارد مدار شود، ابراز کرد: مباحث و مسائل بهداشتی و کیفیت آب شُرب نیز از دیگر اولویت‌ها و مؤلفه‌های اصلی و اساسی محسوب می‌شود که اقدامات در این حوزه در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه فرمانداران، جلسات شهرستانی متناظر در حوزه حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی را به صورت مستمر در راستای پیشبرد مطلوب‌تر امور برگزار کنند، افزود: جداسازی آب مورد استفاده برای فضای سبز شهری از آب شرب از ضروریات فعلی در استان است که شهرداری‌ها باید به قید فوریت این مهم را اجرایی کنند.

وی افزود: بازرسی‌ها و نظارت برای جلوگیری از استفاده انشعابات غیرمجاز به دقت انجام گیرد و ضمن‌جمع آوری انشعابات غیرمجاز، برخورد جدی با خاطیان صورت گیرد.

گفتنی است، کم آبی در روزهای اخیر مشکلاتی برای بخش‌هایی از استان به خصوص شهرستان شاهرود پدید آورده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ