شرکتها و اندیشمندان فعال در حوزه جوانی جمعیت حمایت می شوند

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از حمایت این معاونت از شرکتها و اندیشمندان فعال حوزه جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری در حوزه جمعیت، سلامت و خانواده که امروز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مساله های مهمی که کشور باید امروز به آن توجه ویژه ای داشته باشد، بحث جوانی جمعیت است. اگر امروز دستاوردها و توفیقات خوبی در کشور مخصوصا در حوزه های پیشرو داریم، بخاطر جمعیت جوان و پویا است.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کشوری برنامه ها و سیاست هایی دارد که بتواند جمعیتش را جوان سالم و پویا نگه دارد، افزود: در این مسیر معاونت علمی نیز وظایفی برعهده گرفته از جمله حمایت از تشکیل مراکز نوآوری سلامت، جمعیت و خانواده است؛ این مرکز نوآوری با عنوان مثبت ۵ با شعار خانواده های ایرانی ۵ نفره یعنی خانواده هایی که حداقل ۳ فرزند داشته باشند، تاسیس شده است.

دهقانی ادامه داد: بحث جمعیت یک موضوع پیچیده بوده و صرفا با یک نگاه کوتاه مدت نمی شود به آن نگاه کرد که چگونه مردم به افزایش جمعیت خانواده هایشان تشویق شوند؛ بنابراین بحث جمعیت، یک موضوع کاملا بین زمینه ای است و لذا وقتی در مورد نوآوری صحبت می کنیم در واقع درباره نیازهای فرهنگی و روحی افراد و همچنین نیازهای جسمی و معیشتی آن ها صحبت می کنیم.

وی بیان کرد: نیازهای روحی افراد که در واقع همان امید به آینده، احساس آرامش و تربیت صحیح و یک دسته دیگر نیازها، در حوزه معیشتی زندگی مناسب، هزینه های مناسب و تامین امکانات مناسب است که هر دو این نیازها باید هر دو مورد توجه قرار بگیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه هر زمان مساله ای وجود دارد و حل نمی شود، نیاز به ایجاد مرکز نوآوری احساس می شود، خاطرنشان کرد: نوآوری در لایه های مختلفی تعریف می شود که عبارت است از لایه حاکمیت و قوانین بالادستی تا لایه های زندگی مردم مثل امکانات و رفاه. پایین ترین سطح نوآوری استفاده از تسهیلات از جنس تسهیلات حمایتی است اما نکته مهم اینجاست که تا حال دل آدم ها مناسب و امیدوار نباشد، اتفاقی رخ نخواهد داد.

دهقانی خاطرنشان کرد: این مرکز پذیرای شرکت ها، موسسات و اندیشمندان پرانرژی است که علاقه مندند نقشی در این حوزه داشته باشند و می توانند به جریان جوان سازی کشور کمک کنند و انشالله مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (بنیاد ۱۵ خرداد) و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ