پس از شکست سنگین در باخموت؛

زلنسکی اکنون به‌دنبال تحریم ایران است

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه اتهام‌زنی‌ها و اقدامات ضد ایرانی خود، پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را به پارلمان کی‌یف ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در ادامه اتهام‌زنی‌ها و اقدامات ضد ایرانی کی‌یف، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داده است. این موضوع در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به پارلمان اوکراین (رادا) مطرح شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وبسایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵۰ سال».

زلنسکی، کمدینی که در کسوت ریاست‌جمهوری اوکراین حدود 20 درصد از خاک کشورش را از دست داده ایران را متهم به ارسال سلاح برای روسیه می‌کند. آخرین منطقه‌ای که نیروهای اوکراینی با برجا گذاشتن ده‌ها هزار کشته از آن خارج شدند، شهر باخموت بود که اکنون آرتموفسک خوانده می‌شود. 

بر اساس گزارش‌ها، در صورت تصویب لایحه مزبور از سوی قانونگذران اوکراینی، فعالیت‌های تجاری این کشور با ایران به طور کامل ممنوع می‌شود و ترانزیت منابع، پروازها و حمل‌ونقل در خاک اوکراین متوقف خواهد شد.

علاوه بر این، جذب سرمایه برای ایرانی‌های خارج از اوکراین غیرممکن خواهد شد. همچنین کی‌یف می‌تواند برخی اقدامات علیه ایران از جمله ممنوعیت هر گونه سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران را اجرا کند.

به باور ناظران روشن نیست با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی از این تحریم‌ها چه هدفی را جز بهره‌برداری تبلیغاتی دنبال می‌کند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه ششم خرداد به ادعاهای بی‌اساس و اظهارات فرافکنانه اخیر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

 در شرایطی که بسیاری از زیرساخت‌های اوکراین در جریان حملات ارتش روسیه ذیل عملیات نظامی ویژه این کشور نابود شده‌اند، زلنسکی در ادامه اتهامات تکراری در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین در پیامی ویدئویی گفته از ایران می‌خواهد در ارسال این پهپادهای مرگبار به روسیه تجدیدنظر کند.

کنعانی در این ارتباط با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین بارها بر حل این موضوع از طریق سیاسی تأکید و آمادگی خود را برای حل آن اعلام کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل ضمن تأکید مجدد بر مخالفت ایران با جنگ اوکراین، ابراز امیدواری کرد طرفین به مسیر گفت‌وگو بازگشته و شاهد پایان جنگ و استقرار صلح باشیم.

کنعانی تکرار ادعاهای واهی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی برشمرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ