خبرخوب|دانش بنیان‌ها به دستگیری از بیماران سکته مغزی می‌آیند

اقتصاد ایران: هفتم خرداد ماه ۱۳۵۹، اولین دوره مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. نمایندگان به توافق رسیدند که این مجلس را مظهر عدل امام علی (ع) قرار دهند. از آن روز، سال‌ها گذشته است. به امید آنکه بسته خبر خوبمان، هر روز از خبرهای خوب خانه ملت لبریز باشد.

گروه خبرخوب: هفتم خرداد ماه ۱۳۵۹، اولین دوره مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. آغازی که مصادف با ۱۳ رجب و ولادت باسعادت مولای متقیان بود. نمایندگان به توافق رسیدند که این مجلس را مظهر عدل امام علی (ع) قرار دهند. از آن روز، سال‌ها گذشته است. چندی پیش نمایندگانی از مردم، که آخرین سال حضورشان در خانه ملت را می‌گذرانند پای صحبت‌های رهبرمعظم  انقلاب نشستند تا به کمک رهنمودهای ایشان در سال آخر یازدهمین مجلس، کارهای بزرگی چون تصویب قوانین لازم برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید و بررسی لوایح و طرح‌های نیمه کاره را با تلاش بی‌وقفه به سرانجام برسانند. به امید آنکه بسته خبر خوبمان، هر روز از خبرهای خوب خانه ملت لبریز باشد.

«نسرین شاهی» و «فائزه احمدی» دو  ملی‌پوش محجبه ایرانی 

* تحقق قهرمانی زنان  هم چنان ادامه دارد

کنار تمام رویدادهای سیاسی و اقتصادی که به طور معمول تیتر اصلی خبرها را به خود اختصاص می‌دهند، بازار خبرهای زنانه این روزها حسابی داغ است. مسئله حق‌وحقوق بانوان با محوریت حجاب و عفاف، از لوایح پیشنهادی دولت گرفته تا تلاش اهالی خانه ملت، با امید به برداشتن گامی هر چند کوچک‌، برای تحقق قهرمانی زنان ایران زمین. اما در کشاکش تمام این سروصداها و در تمام طول این چند ماه، هرازچندگاهی موفقیت‌های بانوان ایران زمین و ایستادنشان بر سکوهای قهرمانی در اقصی نقاط جهان، تلنگری بود تا ثابت کند بانوان ایران اسلامی هم زندگی می‌کنند و هم آزادی و آزادگی دارند. به گزارش فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، «نسرین شاهی» و «فائزه احمدی» هم دو خانم ملی‌پوش ایرانی هستند که در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و در ماده P2 تپانچه بادی بانوان در مرحله مقدماتی با حریفان خود به رقابت پرداختند و راهی مرحله فینال شدند. «نسرین شاهی» با ایستادن روی سکوی نخست به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید و «فائزه احمدی» در جایگاه چهارم ایستاد. خداقوت زنان باحیا و افتخارآفرین ایرانی! 

* دانش بنیان ها به دستگیری از بیماران سکته مغزی می آیند

از قدیم گفته‌اند باید قدر زندگی، سلامتی، کنار هم بودن و تمام شادی‌ها و نعمت‌ها را دانست، چراکه آدمی از یک لحظه بعد خبر ندارد! «مادربزرگ مثل همیشه وسایل سفره را آماده کرد و مرتب کنار هم چید. تربچه‌های نقلی که مثل گل‌های رز صورتی رنگ و کوچکی در لابه‌لای سبزی برگ‌های ریحان و نعناع تازه، خودنمایی می‌کردند حکایت از خوش‌سلیقگی کدبانوی خانه داشتند. بچه‌ها را صدا زد تا پهن کردن سفره را به آن‌ها بسپارد و برای تازه کردن نفس عمیقی به گوشه‌ای رفت. دستش را روی سینه گذاشت. از درد قفسه سینه چشم‌هایش را به‌هم فشرد. می‌خواست کسی ناله هایش را نبیند و نشنود. اما این‌بار مثل همیشه نبود. حرف از یک میهمان ناخوانده بود! یک «سکته مغزی» که رهاوردش از کار افتادن دست‌وپای مادربزرگ شد.» اگر خدای نکرده برای بی‌قراری عزیزانتان اشک ریخته باشید، با غصه‌هایشان غصه خورده باشید و برای برگشتن سلامتی آن‌ها دست به دعا برداشته باشید، بدون شک با شنیدن این خبر به دانشمندان باغیرت سرزمین مادریتان با همه وجود افتخار می‌کنید و دعای خیرتان را بدرقه راهشان: «متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه اصلاح عملکرد دست را تولید کنند. از این دستگاه برای توانبخشی دست بیماران سکته مغزی استفاده می شود. ایران دومین کشوری است که به این فناوری دست یافته است.»

*تولید یک محصول از ضایعات!

همه ما، ماجرای نیوتن را شنیده‌ایم و شاید بارها مثل او زیر درختی نشسته‌ایم که میوه آن، یا سیب سرخی شیرین و آبدار بوده است و یا میوه‌ای دیگر که آن‌قدر وزن داشته که اگر روی سر مبارکمان می‌افتاد کاری کارستان کند! اما باید قبول کرد برای طاووس خواستن باید جور هندوستان کشید و برای رسیدن به گنج، رنج فراوان دید. در آیه ۳۹ سوره مبارکه نجم آمده‌است: « لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعی» آیه‌ شریفه‌ای که تنبلی را نهی می‌کند و تلاش و کوشش را گرامی می‌دارد. اهالی یک شرکت فناور هم برای رسیدن به گنج، رنجی ده‌ ساله را متحمل شدند. آن ها برای تولید کود مایع ارگانیک، تحقیقات علمی انجام دادند و موفق به تولید این کود از ضایعات کشاورزی شدند. این محصول  آلودگی محیط زیستی ندارد. در ضمن استفاده از آن، هزینه‌های کشاورزان و باغداران را به نصف کاهش می‌دهد.

 

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مصاف با ژاپن، مجوز حضور در المپیک ساحلی ۲۰۲۳ جهان را به‌دست آورد

* نوبتی هم باشد نوبت غیورمردان این سرزمین است!

 از موفقیت‌های بانوان ایرانی در عرصه رقابت‌های ورزشی گفتیم و برایشان در این بسته از خبر خوب، کلی دست و جیغ و هورا کشیدیم. نوبتی هم باشد نوبت غیورمردان این سرزمین است. ورزشکارانی که پای غیرت و ایمانشان ایستاده‌اند تا برای بالا نگه‌داشتن پرچم پرافتخار وطن، مردانه رقابت کنند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ژاپن رفت، با برتری مقابل ژاپن، مجوز حضور در المپیک ساحلی ۲۰۲۳ جهان را به‌دست آورد. قرار است این المپیک سال جاری در اندونزی برگزار شود. به امید پیروزی و موفقیت های روزافزون مردان و زنان سرزمینمان!

* به حرمت امام رضا(ع) می بخشم! بیایید ارادتمان را محک بزنیم!

 «دهه کرامت» است. روزهایی که به برکت ولادت بانویی معصوم از تبار نور و ایمان و امامی رئوف از سلاله عشق و معرفت، این چنین نامگذاری شده‌است. این روزها حرف از بخشش و مهربانی حال‌وهوای دیگری دارد. یک جورهایی درس پس دادن محضر کریمان و امتیاز مهربانی و بخشش گرفتن است. اصلاً بد نیست در این فرصت پیش آمده میزان عشق و ارادتمان را محک بزنیم و بندگی و خاکساری به درگاه آبرومندان عالم را کمی سبک و سنگین کنیم. آن‌هم در محضر بانویی که شفیعه‌ روز جزا است و آقایی که از مهربانی رأفت، او را به «ضامن آهو» می‌شناسیم. هم زمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع)، در پی پویش «به حرمت امام رضا(ع) می بخشم»، با وساطت خادمان حرم رضوی و رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص در استان بوشهر پس از ۲۱ سال بخشیده شد. امید رضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: «باتوجه به اینکه رفتار محکوم در زندان حکایت از ابراز ندامت شدید وی داشت، تلاش برای اخذ رضایت در دستور کار جدی‌تر دستگاه قضایی و مصلحین قرارگرفت و نهایتاً خانواده اولیای دم به احترام دهه‌ مبارک کرامت و ولادت امام رضا (ع) از حق قصاص خود گذشتند و زندگی دوباره به یک انسان نادم بخشیدند.» چقدر زیباست که در عمل ارادتمند خاندان احسان و کرم باشیم.

*حسن ختام این صفحه هم نوای دلنشین صلوات خاصۀ حضرت باشد و زیارتی از راه دور

روزهای پر برکت دهه کرامت بهترین بهانه است تا با نشستن پای مکتب امام مهربانی ها، درس تسلیم و رضا بگیریم. امام هشتم (ع) می فرمایند: «لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّی تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِی الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ. مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است، امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339 )

*خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ