ارتباط رژیم غذایی گیاهی به حفظ سلامت قلب

اقتصاد ایران: بر اساس یک تجزیه و تحلیل جدید از تمام شواهد حاصل از آزمایشات بالینی منتشر شده از سال ۱۹۸۲، رژیم های گیاهخواری منجر به کاهش سطح کلسترول و چربی خون می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی همه چیز خواری استفاده می‌کنند، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، میانگین کاهش ۷ درصدی سطح کلسترول کل را نسبت به سطوح اندازه گیری شده در ابتدای مطالعات، کاهش ۱۰ درصدی در سطح کلسترول بد LDL و کاهش ۱۴ درصدی آپولیپروتئین B، پروتئین خونی که برای تخمین سطح کلسترول استفاده می‌شود، نشان دادند.

این نتایج نشان داد که رژیم‌های غذایی گیاهی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انسداد شریان‌ها داشته باشند و در نتیجه خطر سکته و حملات قلبی را کاهش دهند.

دکتر «روث فریک اشمیت»، محقق ارشد در دانشگاه کپنهاگ دانمارک، گفت: «اگر افراد از سنین پایین شروع به خوردن رژیم‌های گیاه‌خواری کنند، احتمال کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از انسداد شریان‌ها بسیار زیاد است.»

محققان دریافتند رژیم‌های گیاهخواری برای افراد مختلف از وزن طبیعی تا چاق مفید است.

برای بررسی، محققان داده‌های ۳۰ کارآزمایی بالینی را با نزدیک به ۲۴۰۰ شرکت‌کننده، که بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۲۲ منتشر شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان در ۳۰ مطالعه از یک رژیم گیاهخواری یا رژیم غذایی همه چیزخواری شامل گوشت و محصولات لبنی پیروی می‌کردند. مدت زمان رژیم غذایی از ۱۰ روز تا پنج سال با میانگین ۲۹ هفته متغیر بود.

محققان خاطرنشان کردند که سالانه بیش از ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند، که آن را به دلیل اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل می‌کند.

آنها افزودند که تغییر رژیم به سمت گیاهخواری نیز می‌تواند به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک کند.

بررسی‌های سیستماتیک اخیر نشان داده است که اگر جمعیت کشورهای پردرآمد به رژیم‌های غذایی گیاهی روی آورند، انتشار خالص گازهای گلخانه‌ای می‌تواند بین ۳۵ تا ۴۹ درصد کاهش یابد.

فریک اشمیت خاطرنشان کرد که داروهای استاتینی کاهنده کلسترول همچنان نسبت به رژیم‌های گیاهی در کاهش چربی‌ها و سطوح کلسترول برتری دارند و بیماران نباید با پیروی از رژیم‌های گیاهی، مصرف داروهای استاتین خود را قطع کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ