داور بین المللی اسبق فوتبال ایران :

داوران ایرانی توانایی قضاوت دربی را دارند

اقتصاد ایران: داور بین المللی اسبق فوتبال ایران گفت: استفاده از داور خارجی در دربی بازگشت به عقب است و تمام داوران با تجربه ما توانایی قضاوت این مسابقه را دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علیرضا یزدانی در مورد اینکه باشگاه استقلال خواهان استفاده از داور خارجی در صدویکمین دربی پایتخت است، اظهار داشت: استفاده از داور خارجی در دربی پایتخت یعنی عقب‌گرد، مسعود عنایت رئیس اسبق کمیته داوران تلاش زیادی کرد تا جامعه داوری ما را از آن حالت خارج کند و قضاوت داوری پایتخت را از داوران خارجی گرفت و به داوران کشورمان داد که  خدا پدرش را بیامرزد.

وی افزود: داوران ما توانایی قضاوت مسابقه استقلال و پرسپولیس را دارند اما مشکل اصلی داوری ما کمیته داوران و مدیریت داوری کشور است که به موضوع‌های خود فیفا هم در این زمینه به خوبی عمل نکردند و هم در زمینه چیدمان داوری، توسعه داوری، اختصاص مربی برای داوران و ... .

این کارشناس داوری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات داوری کشورمان مدیریت در چیدمان داوری است. خود فیفا هم می‌گوید چیدمان داوری از اساسی‌ترین موارد داوری است. من موافق قضاوت داور خارجی در دربی نیستم. اگر در چینش داوری‌ها دقت کنیم و داور خوبی برای دربی انتخاب کنیم مشکلی در داوری مسابقه نخواهیم داشت.

یزدانی در مورد اینکه به نظر او کدام داور توانایی قضاوت در دربی را دارد، گفت: من در جریان جزئیات برنامه‌های داوران نیستم اما داوران با تجربه و بین‌المللی ما به راحتی می‌توانند این بازی‌ها را قضاوت کنند و از تجربه زیادی که دارند در جهت قضاوت و مدیریت این بازی استفاده کنند. بهتر است داوران با تجربه‌ای که کم‌ترین اشتباه را در طول فصل داشته‌اند برای قضاوت این مسابقه انتخاب کنند.

وی با اشاره به جداول و آمارهایی که برخی کارشناسان داوری در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، عنوان کرد: هیچکدام از این آمارها و جداول درست نیست. تهیه این جدول‌ها یک کار تخیلی و غیر حرفه‌ای است. مگر می‌شود بگوییم اگر آن پنالتی گرفته می‌شد و به گل تبدیل می‌شد فلان تیم می‌برد یا می‌باخت این جداول براساس تخیلات تنظیم شده و به جامعه داوری ما لطمه وارد می‌کند و سودی برای داوری ما ندارد. نباید براساس این جداول تخیلی و غیر حرفه‌ای در مورد داوری‌مان صحبت کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ