مردم روی بنزین سوپر حساب نمی‌کنند؛

کاهش ۸۰ درصدی عرضه بنزین سوپر در کشور

اقتصاد ایران: رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی عرضه بنزین سوپر در کشور گفت: در سال جدید رشد مصرف بنزین تا حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است، این در حالی است که وضعیت فعلی برای دولت، بخش خصوصی از جمله جایگاه‌ها و مردم در حوزه تولید حمل انتقال و توزیع راضی‌کننده نیست و لازم است اصلاحات جدی به نفع مردم، بخش خصوصی و کشور در این حوزه اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اسدالله قلیزاده، درباره وضعیت توزیع و مصرف بنزین در کشور اظهارکرد: چند سالی است که در کشور رشد صعودی مصرف فراورده‌های نفتی را داریم که تاکنون کارشناسان مختلفی در این حوزه هشدار داده‌اند و تمامی فعالان بخش‌های مربوط به تولید تا مصرف و حتی مردم از رویه فعلی ناراضی هستند.

در آستانه واردات هستیم

وی افزود: تعلل در تصمیم‌گیری و اتخاذ رویکرد عدالت‌محور در تخصیص فرآورده‌های نفتی به مصرف‌کننده واقعی موجب شده جایگاه‌های عرضه سوخت متضرر شوند، مردم ناراضی باشند و هم اکنون در آستانه واردات بنزین هم قرار گیریم، قطعا این تعلل در تصمیم‌گیری‌ها آسیب‌های بیشتری نسبت به وضعیت تصمیم‌سازی و اقدام مفید دارد.

احتمال افزایش مصرف بنزین؛ تا ۱۳۵ میلیون لیتر در روز

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور پیش‌بینی کرد که در سال جدید با رویکرد فعلی در حوزه بنزین؛ مصرف تا ۱۱۵ میلیون لیتر روزانه برسد و در روزهای پرمصرف و پیک مسافرت‌ و ترددها شاهد ارقام بیش از ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون لیتر در روز باشیم.

تخصیص، فروش، عرضه و قیمت‌گذاری با مشکل مواجه است

وی با بیان اینکه قطعا تمام تصمیمات ابتدا باید به نفع مردم و مصرف‌کنندگان واقعی و سپس بخش خصوصی فعال باشد، گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت در ایران رتبه دهم توزیع در کل دنیا را دارند اما به لحاظ سودآوری به رتبه صدم رسیده‌اند، این نشان می‌دهد رویه تخصیص، فروش، عرضه و قیمت‌گذاری با مشکل مواجه بوده و یا اسیر نگاه‌های افراطی است، بنابراین آسیب‌های جدی در بخش‌های مختلف را شاهدیم.

مردم روی بنزین سوپر حساب نمی‌کنند

قلیزاده در ادامه با اشاره به اوضاع توزیع بنزین سوپر در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت این فرآورده و عدم انضباط ارسال به جایگاه‌ها؛ عدم استقبال مردم از این سوخت را شاهدیم به طوری که باعث شده مردم دیگر روی وجود بنزین سوپر در جایگاه‌ها حساب نکنند و رفته‌رفته کسانی که متقاضی استفاده از این فراورده بوده‌اند به بنزین معمولی و یورو ۴ روی آوردند.

کاهش ۸۰ درصدی عرضه بنزین سوپر

وی بیان کرد: ادعای مسئولان دولتی بر این است که کیفیت بنزین یورو ۴ و معمولی بالا است، بنابراین اکنون ما با ۸۰ درصد کاهش عرضه بنزین سوپر نسبت به روزهای نرمال عرضه این فراورده در کشور مواجهیم.

اولویت با بنزین معمولی است

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور خاطرنشان کرد: دلایل مهمی در این زمینه وجود دارد، به طور مثال پالایشگاه‌ها اعلام می‌کنند به دلیل اینکه مصرف بنزین معمولی و یورو ۴ افزایش یافته، نمی‌توانند ظرفیت پالایشی خود را در اختیار بنزین سوپر قرار دهند و به ناچار برای جبران افزایش مصرف بالا اولویت با تولید بنزین معمولی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ